Enkätundersökning: Transport av hästar
Hej allihop!
Jag heter Christoffer Sernert och läser till biolog vid SLU i Skara (samma klass som sajtvärden Paulina). Just nu håller jag på med mitt examensarbete (C-uppsats för de som föredrar den termen) som handlar om hästtransporter.
Som en del i arbetet har jag satt ihop en en enkät som jag skulle bli jätte tacksam om alla ni som transporterar häst skulle vilja svara på. Enkäten är tämligen lång, med nästan 30 frågor, men borde inte ta speciellt lång tid (5-10 minuter på sin höjd) om man inte är väldigt osäker. Enkäten har på inget sätt några svåra frågor och överlag kommer enkätens frågor syfta till den senaste marktransport som ni utfört. Syftet med enkäten är att få en uppfattning om vilken typ av marktransporter som är vanligast i Sverige och hur de utförs.
Enkäten är helt anonym och nås på:
http://enkater.slu.se/svara.cfm?sv=2071-transport
Vänligen hoppa inte över några frågor då detta tvingar mig att kassera hela som ofullständig.
Enkäterna kommer sedan sammanställas som en del av mitt examensarbete. Själva arbetet kommer, när det är färdigt, att finnas tillgängligt via Sveriges Lantbruksuniversitets tjänst Epsilon (http://epsilon.slu.se).
Tack så jättemycket i förhand! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lägg in enkäten på welshponny också så får du fler hästsvar, även om vi mycket kör på utställingar.
Ska jag göra :) Tack
Håller alla tår för att folk med häst vill ta sig lite tid och hjälpa till och att arbetet blir lika bra som jag tror det kommer bli 
Paulina
Haha, smicker kommer du ingen vart med
Men när jag kollade tidigare idag hade jag fått över 900 svar så den kommer definitivt inte få ligga ute mer än över helgen…
Annars? Några planer för morgondagen (lördag)?

härligt jobbat, christoffer!
hoppas på superresultat, ska bli askul att höra redovisningen sen!
vi avbröt vår enkät tidigare än tänkt; tyckte våra 197 svar räckte.
och 197 svar alltså, det tar banne mig tid i excel! lycka till med dina 900 :)
medarbetare på djurskydd.ifokus
Kommer nog få gallra en del, får prata med Bosse om hur jag ska göra…
Ser faktiskt fram emot att få sitta och stirra dumt in i excel, slippa tänka och skriva 

Du kan bearbeta siffrorna i Access så går det enklare att få struktur på det hela.
#4 Joho, jag kommer jättelångt med smicker och det vet du ;)
900 svar.. Ja, då har du att göra sen ett tag framöver :)
Har inga planer alls faktiskt mer än att jag ska slåss med exjobbet och försöka hinna med uppgifter till genetiken och ett annat projektbete. Förutsatt att jag orkar, motivationen ligger för tilfället och skakar i fosterställning på mitt badrumsgolv :P
Paulina
Är det verkligen ett korrekt beteende för en motivation? Själv insåg jag mest exakt hur lite tid vi har kvar och ville dö lite…
Hur som helst, enkäten är nu stängd. Tack till alla som tog sig tid att svara! :)
Verkligen inte! Den är nog ond innerst inne :P
Äsch, jag räknar tiden tills inlämningen. Muntlig redovisning kan man, om än kasst, genomföra även med ett halvfärdigt arbete (och nu bör du inte säga emot mig, jag har kämpat hårt för den illusionen!).
Paulina
Jo jo, det är klart man kan, men man måste förbereda en sådan oxå . . . Dock vet jag inte vad regelboken säger om det :|
Än så länge är det två personer som lyckats med konststycket att åka över 1000 km på under en timme, jag är grymt nyfiken på hur de åstakommer det . . .

#12 flyg ???
#13 Möjligt, men då förstår jag inte varför de svarar på en enkät om marktransport :)
Personligen tror jag att det är Superman och The Flash som svarat på enkäten… Tyvärr kan jag inte använda den datan då användandet av superkrafter inte ingick i beräkningarna :|

#14 man får ta bort det extrema och jobba med medianen 
#15 Fast egentligen får man inte det, men när det uppenbarligen är fel så är det inte mycket att göra…
Blir lite ledsen i ögat över hur många som åkt iväg i syfte av sjukvård där hästen inte gjort någon hemresa :(
Fattar inte varför det tar sådan tid för mig, enligt mina optimistiska beräkningar borde jag klarat av att gå igenom 300 enkäter per dag, men nej nej… Nu är jag inne på dag 5 (typ) och kommer vara klar med dryga 500. Har jag verkligen så dåligt fokus?! :@