Länsstyrelsen: ”Det är en konstig situation”
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Konstig? Nej det tycker jag inte. Åtminstone vi i Norden kunde väl samarbeta lite mer med såna här frågor. Djurförbud är djurförbud. Varför skulle hon plötsligt börja sköta hundarna bättre? Vet inte hur det går till i Norge men troligtvis har hon fått varningar innan förbudet så hon bör ju ha vetat vad som gäller.
Skynda långsamt så går det fortare.

#1 Ja jag håller med om att vi borde kunna ha ett samarbete, iallafall då det gäller folk som fått djurförbud!
Detta fall har fått mycket uppmärksamhet i både norska och svenska tidningar, så fallet är ju inte direkt okänt, man får bara hoppas att de håller ett vakande öga på henne iallafall.
_**/Mvh Anne
Nu ska jag ärligt säga att jag vet mycket litet om det norska djurskyddet men generellt så kan det kanske vara en svår fråga av den enkla anledningen att de kan ha överträtt lagar som gett en viss konsekvens, lagar vi i sverige kanske inte ens har.
Men den typen av info borde väl kunna förmedlas i samband med att personen bosätter sig i landet så att berörda myndigheter i varje fall vet om det och kan försöka hantera det. För när det blir som såhär så är det bara galet.
Paulina
Det verkar gälla ovcherka hundar också. En ras de flesta ej klarar av, inte ens erfarna uppfödare.

Den som vill läsa mer om just detta fall kan gå in på http://h1.ripway.com/baksidan/ och klicka på Norge i menyn till vänster.
_**/Mvh Anne

#5 Herregud!
#5 Oj!
Jag kan förstå den inställning som nämns i artikeln i #0 - att man inte vill döma på förhand men i det här fallet så känns det ju som att det är ganska så väl dokumenterat vad som skett och att det faktiskt är allvarliga saker denna person gjort sig skyldig till. Saker som absolut inte heller skulle accepteras i Sverige. Varför då inte gå igenom de norska utredningarna och om det nu skulle vara så att det inte ger nog med information så får man kanske hålla ett vakande öga på personen.
Paulina
Usch, den kvinnan kontaktade oss när vi skulle omplacera våran hund, och hon lät jättevettig. Men hon ville inte hälsa på oss och hunden innan för att se om dom tyckte om varandra, utan hon ville bara åka hit och hämta honom direkt.
TUR att min pappa googlade henne och fick reda på vilket vanvård hon utsätter djuren för, annars kanske våran lille hade legat på den gödselstacken..:|
Får hoppas att ingen säljer nån hund till henne.