Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: allmänt
Läst 4245 ggr
Aviendha
0

Bloggar om djurskydd?

Jag vet att det finns en drös driftiga människor där ute som på ett eller annat sätt tar upp djurskyddsfrågor, jag har själv snubblat över några men har inte sparat adresserna dumt nog.

Har du några bra tips som du vill dela med dig av?

TheMe
0

Kan tipsa om Jennies blogg (djurskydd här på iFokus). Jag bloggar också en del om djurskydd och djurstatus på min blogg.

Skulle väldigt gärna vilja följa andra bloggar som tar upp dessa frågor!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

Aviendha
0

Tusen tack för tipsen! :)

Själv har jag haft en del tankar på det och jag har dragits mellan att inkludera dessa frågor på min nuvarande blogg (det är ju ändå något som ligger mig nära) eller om jag skulle ha en egen blogg för det. Däremellan har latmasken slagit klorna i mig så det ligger bara på lösa-tankar-stadiet.

TheMe
0

Jag har precis startat om med ny blogg, men det kommer mera. Känner själv att det blir enklare att kombinera eftersom man kanske inte alltid är så duktig på att ta upp de viktigare frågorna men ändå vill ha en relativt uppdaterad blogg.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

[Anunnaki]
0

Jag passar på att göra lite reklam för  min hemsida och min blogg. På hemsidan finns bland annat en del som jag skrivit om katter och vad man ska tänka på innan man skaffar katt. Bloggen har en kategori om Djurskyddsfrågor. Ett par av inläggen handlar om rättegångar i djurskyddsärenden som jag lyssnat på. Jag brukar nämligen gå och lyssna på sådana rättegångar vid Mora Tingsrätt.

Kolla också här för där finns några anslag i A4-format som jag gjort och då tagit med bara tre saker på varje för att förhoppningsvis de som ser dem ska orka läsa igenom vad som står där.

gulzebra
0

Pias blogg är rätt bra :)
http://www.dt.se/blogg/piasblogg/

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puttar upp denna tråd lite. Tänkte att jag kunde skapa en länkkategori för de privata bloggar och hemsidor som rör djurskydd så vill ni vara med i den eller har ett bra tips så lägg in det här i tråden.

Jag lägger in de tips som redan kommit upp här, skulle inte medtycka till det så skicka ett PM så tar jag bort det.

Vill ni i er tur länka till det här forumet är ni mer än välkomna att göra det och vill ni får ni låna bannern för den saken med.