Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: allmänt
Läst 2730 ggr
AnneN
0

Bilens temperatur - lappa där du bor!

Nu är sommarvärmen ett faktum (iallafall här i Luleå) och tyvärr ser jag skrämmande många hundar som sitter i bilen medan ägaren är och handlar, mm! Skrikandes

Jag har därför gjort en lapp som jag tänker skriva ut och hänga upp på alla anslagstavlor jag hittar + sätta under vindrutetorkare på de bilar där det är hundar i bilen medan ägaren springer ärenden!

Ni får mer än gärna göra likadant i hela vårt avlånga land, tillsammans kanske vi kan få iallafall någon att lämna hunden hemma istället!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Aviendha
0

Bra initiativ!

Ser man en hund i en bil så kan man smsa regnr (ex. aaa567) till 72503 (kostar 3kr) och på det sättet få fram namnet på ägaren till bilen. Sen så kan man ju använda det för att få fram ett nr så man kan ringa till ägaren om det skulle behövas.

AnneN
0

#1 Oj tur du skrev det, jag hade glömt ändra numret i min mobil, hade det gamla numret.

_**/Mvh Anne

Tempo1
0

du kan bli anmäld om man sätter saker på bilarna utan tillstånd. har för mig det om det inte har ändras.

MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek

''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

AnneN
0

#3 Jasså det visste jag inte.

_**/Mvh Anne

Tempo1
0

så var försiktig gör istället som hon andra skrev

[Jeremina]
0

Vilka bra ideér!

Mari
0

Det brukar stå rätt klart och tydligt om det är förbjudet att dela ut reklam på området, det gör det iaf här där jag bor. Detta klassas nog som reklam.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tempo1
0

#7 vad bra för det gör det nästan ingenstans vad jag har sett…hmm det skulle stå det.

Achatina
0

Sätta upp den inne i mataffärer går ju och förmodligen kan man få upp en lapp inne i djuraffärerna.

hittadjur-se
0

Vi fortsätter kämpa på och informerar om detta

Varmt i bil lappar