Arla-bonden får behålla korna
Tydligen måste man gå på kurs för att fatta att man inte ska slå djur?!
Hur fasen tänker man här??
Det här är ju bara för mycket en person som slår djur kan omöjligt tycka om djur och inte en chans att han kan hålla sig sånt här brukar det bli återfall i.
Att slå ett djur om så enbart med en hand en enda gång är en gång för mycket en sån person ska aldrig någonsin ha djur det är helt oförlåtligt så hur länsstyrelsen tillåter övergår mitt förstånd 😠
Han borde fått djur förbud på alla sorters djurslag. 😟
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hur tänkte LS här ? 😠
Tror de på fullaste allvar att en kurs hjälper ? Jag kan gå en kurs om att hundar inte får bajsa i skogen också 😡🥴
Nej, han ska ha djurförbud på alla djurslag.
Slagit med högafflar skrapor som körts ner i ett djurs hals en ko hittades med uppskuren hals på baksidan av en lada. Hoppar sparkar och sparkar på en ko vad är det för fel på Länsstyrelsen som låter den sjuka mannen ha hand om djur ? dom ska väl skydda inte utsätta djuren för mer tortyr vilket dom bidrar starkt till om mannen får ett återfall.
Där sjönk Länsstyrelsen till botten i mina ögon 😡
Jag har undvikit filmen men såg den nyss och är inte det här grov misshandel och bevis nog så vet jag inte vad det är så fruktansvärt att se jag kan inte få in det i mig hur människor kan agera mot djur, varför varför varför här räcker ingen smiley till för vad jag känner när jag ser det där 😭
Inte nog med det en jäkla skitig ladugård inte den renaste platsen för kor att gå med sina klövar i eller andra djur som kanske också finns på gården nä den här mannen är ju inte frisk bakom pannbenet som ger utlopp så där på djur.
Vi lever i en sjuk värld. När en kurs räcker för att någon som misshandlat djur ska få slippa konsekvenser. Detta handlar inte om djurens välfärd längre.
Jag önskar så att bönder som denne får riktigs konsekvenser någon dag och att djurens säkerhet prioriteras.
Här skulle man vilja få en redig förklaring från den som fattat beslutet. Tror de på allvar att en kurs ska vara en tillräcklig åtgärd?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2026-06-21 08:49 av Uppkatten