Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurskydd
Läst 90 ggr
Uppkatten
4

Djursholms ridskola

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Skräcklarmet från ridskolan: Hästen dog i onödan. Ridskolan gör miljonvinster, har kungliga familjen som elever och ståtar med sin hundraåriga historia. Nu vitt
91Marran
0

Så hemskt att läsa! Eva bara skyller ifrån sig.
Det var bara 11 hästar och inte 25 på ett år med kolik. 11 är högt för mig det också. När de ändå har så många hästar så borde ju en del kunna vila några dagar från lektion.

Så bra att det uppdagas.

Mvh
Mig

Maleficum
2

Att de gör så stora vinster låter lite suspekt med tanke på att så himla många ridskolor kämpar ekonomiskt att ens gå runt i dagsläget.

Men sen är det väl extremt dyrt att rida på den ridskolan också (vad jag minns från när jag kollade upp priser på ridskolor runt Stockholm).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Uppkatten
2

Hör från annat håll att verksamheten är välskött. Alltid svårt att veta hur det ligger till när man får så olika bilder. Men bra att djurvälfärden granskas och diskuteras.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Draken
0

Artikeln har låsts nu, så jag kunde inte läsa. Men jag ser av vad ni skriver att jag nog kanske inte vill läsa 😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

91Marran
0

Läste på fb om att det är en familj som gjort artikeln. En familj som har problem med ridskolan. Tydligen haft hästar där. Vet inte hur väl det stämmer dock. Så ta det med en nypa salt.

Mvh
Mig

91Marran
0

Nu läste jag att det är förra ridskolechefen som fick lämna som har satt igång detta. Vet inte vad man ska tro.

Mvh
Mig