Och så här hanterar vi hönsen....
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
😡😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Usch 😜😡
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Vad hände med de levande hönorna?
Orkar inte titta eller läsa…😢
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3 Det framgår inte…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fy fan …🤬
Fruktansvärt - men arbetarna på hönsfarmerna har det inte alltid så bra heller.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Inte bara höns …
"Nu utreder man personalens arbetsförhållanden och om hönsen hanterats korrekt. Myndigheterna misstänker samtidigt att inspektionen bara ytterligare bekräftar en redan växande, dyster trend i branschen."
"– Dels är de väldigt rädda, och dels kanske de kommer från så dåliga förhållanden i sina hemländer, att trots att de får en svältlön här i Sverige och bor i ett rum utan fönster i ett slakteri, upplever de att de har det bättre här.
Vid en tidigare inspektion i Skaraborgsområdet fann man personer som sanerade en hönsgård i foppatofflor, utan ha något tillstånd att arbeta i landet. Gårdsägaren sade sig inte ha någon kännedom om detta.
– Det var jättekallt och det är en fruktansvärd stank i de här lokalerna,"
😡
Från artikeln i #7
Bedrövligt.
Bra att det uppmärksammas.
Fasiken vad vi människor håller på…. Hur kan vi bete oss så här mot andra djur och mot varandra…?
"Hönsen smartare än du tror"
Vi VET att de är smarta och har känslor och hur som helst ska behandlas gott! Det är inget nytt. Läs t.ex. Per Jensens bok #Världens vanligaste fågel".
"När det gäller PFAS fann man de högsta halterna i ekologiska ägg från Kronägg. Av dem kan ett barn som väger tio kilo äta högst tre ägg per vecka innan man når maxvärdet enligt Råd & Rön."
Man kan ju söka något annat än Kronägg, av flera skäl …
"– Sedan måste man tänka på att barn inte bara äter ägg och de här ämnena finns i många andra livsmedel också, säger Petra Bergkvist, statsinspektör på Livsmedelsverket, till Råd & Rön."
Det är ju just det, det finns gifter överallt … 😠
https://tidningensyre.se/2024/21-mars-2024/mer-miljogifter-i-ekologiska-agg/
- Redigerat 2024-04-02 09:16 av Magi-cat