Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurskydd
Läst 164 ggr
Uppkatten
2

Och så här hanterar vi hönsen....

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Levande höns som äter av döda djurkroppar i en container – det var synen som mötte Dagens Vimmerby när de undersökte ett tips om djurplågeri på ett företag i kommunen. Nu har en anmälan om missförhållande upprättats hos länsstyrelsen.
Magi-cat
0

😡😢

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Asti hasti
1

Usch 😜😡

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1

Vad hände med de levande hönorna?
Orkar inte titta eller läsa…😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
1

#3 Det framgår inte…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2

I en container låg döda höns – och på toppen gick levande höns och åt kadavren. Nu utreds fallet av länsstyrelsen. Men vem som bär ansvaret för ...
Draken
1

Fy fan …🤬

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Rådjurstoken
0
Efter en inspektion hos en äggproducent i Falkenberg larmar Noa om en utbredd trend med bristande arbetsmiljö.
Magi-cat
0

Inte bara höns …

"Nu utreder man personalens arbetsförhållanden och om hönsen hanterats korrekt. Myndigheterna misstänker samtidigt att inspektionen bara ytterligare bekräftar en redan växande, dyster trend i branschen."

"– Dels är de väldigt rädda, och dels kanske de kommer från så dåliga förhållanden i sina hemländer, att trots att de får en svältlön här i Sverige och bor i ett rum utan fönster i ett slakteri, upplever de att de har det bättre här.

Vid en tidigare inspektion i Skaraborgsområdet fann man personer som sanerade en hönsgård i foppatofflor, utan ha något tillstånd att arbeta i landet. Gårdsägaren sade sig inte ha någon kännedom om detta.

– Det var jättekallt och det är en fruktansvärd stank i de här lokalerna,"

😡

Från artikeln i #7

Uppkatten
3

Bedrövligt.

Bra att det uppmärksammas.

Fasiken vad vi människor håller på…. Hur kan vi bete oss så här mot andra djur och mot varandra…?

Magi-cat
1

"Hönsen smartare än du tror"

Vi VET att de är smarta och har känslor och hur som helst ska behandlas gott! Det är inget nytt. Läs t.ex. Per Jensens bok #Världens vanligaste fågel".

https://www.dn.se/varlden/darfor-ar-hons-mycket-smartare-an-du-kanske-tror/?fbclid=IwAR0NbYAx2qtibO2-NALLywYb3Usrx48cd3QXAQ5jh5X9Y3L5FlP7lSoeyPE_aem_AWe2cuieSxn6v_3na7EHYzky7wvhM5uKm3zMwGaj3UjJr8201cRJZnDfOUBy1k-nyIVefLeRCNCNL6n0jPzf55cd

Tyska forskare har utformat en modifierad variant av det klassiska spegeltestet som ger en ny bild av hönans inre värld.
Magi-cat
1

"När det gäller PFAS fann man de högsta halterna i ekologiska ägg från Kronägg. Av dem kan ett barn som väger tio kilo äta högst tre ägg per vecka innan man når maxvärdet enligt Råd & Rön."

Man kan ju söka något annat än Kronägg, av flera skäl …

"– Sedan måste man tänka på att barn inte bara äter ägg och de här ämnena finns i många andra livsmedel också, säger Petra Bergkvist, statsinspektör på Livsmedelsverket, till Råd & Rön."

Det är ju just det, det finns gifter överallt … 😠

https://tidningensyre.se/2024/21-mars-2024/mer-miljogifter-i-ekologiska-agg/

• Redigerat 2024-04-02 09:16 av Magi-cat