Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettdjurskydd
Läst 91 ggr
Uppkatten
2

Djuren i Ukraina

Både människor och djur far illa i Ukraina just nu…

Det är helt oacceptabelt det som händer där.

Men skönt att se att så många vill hjälpa.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/svenska-djurhj%C3%A4ltarnas-v%C3%A4rmande-gest-%C3%A5ker-med-foder-och-filtar-till-ukrainska-hundar-m%C3%A5ste-hj%C3%A4lpas-%C3%A5t/ar-AAUvnEF?ocid=msedgntp

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hundratusentals människor är på flykt från kriget i Ukraina. Bland dessa även många djur. Nu agerar svenska djurhjältarna från den ideella föreningen Hundar utan hem och kör ned förnödenheter till behövande. Enligt FN:s flyktingorgan UNHCR är över 600 000 personer på flykt från kriget i Ukraina, skriver TT. Men det är inte bara människor som tvingas fly för sina liv. Djurrättsorganisationen PETA fruktar också att många hundar och katter lämnas...
Magi-cat
0

Det behövs verkligen! 🤗🌷

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2

Fy så hemsk och ledsamt med allt vad den där Idioten ställer till med för alla levande varelser!😭
Men hoppet lever och vi håller tummar, tår, tassar, klor, vingar och klövar för att det snart blir fred!☮☮☮🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
0

"Kriget i Ukraina har skapat en katastrofal situation för både människor och djur. Här har vi samlat information för dig som vill hjälpa de djur som nu är hårt drabbade av striderna."

https://www.worldanimalprotection.se/nyheter/vad-kan-jag-gora-djuren-i-ukraina-krisen?fbclid=IwAR3nr5Yrdk_XDoy7BgO0SF9-1ZzYgSMD9UygBYIvDonyqkbP4gujO-TKO50

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kriget i Ukraina har skapat en katastrofal situation för både människor och djur. Här har vi samlat information för dig som vill hjälpa de djur som nu är hårt...