Hundslakten i Kina.
đJag orkar inte se videon!
http://staging.metro.se/nyheter/skakande-film-av-kinesisk-hundslakt/Hdznls!0ACCQmtV9@c@yslSyyEWA/
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Hemskt!! đđ€źđ
Dogs is my world â„
Vidrigt!! đ€źđą
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Dör hundarna nÀr han snittar dem?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gÀrna in pÄ min shop eller skicka ivÀg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trĂ„dar. đ
Nej, vad hemskt! đ
#3 Ja, de dör nÀr han snittar dem, kallas avblodning.
Att slÄ i huvudet och sedan avbloda Àr nog det mest humana sÀtt man kan avliva djur pÄ. Slaget gör dem medvetslösa sÄ att de inte kÀnner smÀrta nÀr de avblodas. I mÄnga lÀnder avblodar man köttdjur utan bedövning (slag/bult) vilket Àr olagligt hÀr.
MEN⊠det var INTE skickligt gjort hÀr. FruktansvÀrt dÄligt utfört, djuren ska inte dras in i ett rum med massa döende andra djur, se pÄ nÀr kompisen blir slagen och sen smÀllas till pÄ mÄfÄ med nÄn jÀkla pinne⊠det ska ske lugnt och trÀffsÀkert sÄ att den första smÀllen kommer klockrent och utan förvarning. För jÀvligt rent ut sagt.
Dessutom verkar de inte vara noga med avblodningen heller.. hunden de uppmÀrksammade som lÄg i högen med döda hundar var inte medvetslös. Jag har sjÀlv slaktat djur och kan se skillnad pÄ dödsryckningar (vilket ocksÄ ser hemskt ut men dÄ Àr sinnet redan helt borta, det kan rycka i muskler Àven om huvud och inÀlvor tagits bort) och nÀr det inte Àr dödskramper. Den hunden var inte död⊠Fy faraoh. FruktansvÀrt.
Visste faktiskt inte att hundskinn blev lÀdervaror,.. (vill nog ha lite mer bakom den infon Àn Peta) men ska börja kolla pÄ ursprungsdjur nÀsta gÄng jag handlar. Har inget emot att ta tillvara pÄ allt pÄ djuren, men de ska inte behandlas sÄ hÀr.
HÄll huvudet högt men nÀsan i en vÀnlig vinkel.
#5 Ăr pĂ„ samma spĂ„r som du, tycker att metoden verkar bra, sĂ„ lĂ€nge man vet vad man sysslar med. Dock tycker jag inte dem kan det till hundra precis, och det Ă€r synd⊠:-/ men ja, hundarna verkar ju glada fram till slaget kommer.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gÀrna in pÄ min shop eller skicka ivÀg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trĂ„dar. đ
Metoden i sig Àr snabb och smÀrtfri (bevisat i studier dÀr man mÀtt upp hjÀrnans smÀrtcentra vid slaget) men bara om den genomförs bra :)
Nja.. glada och glada.. ditslÀpade med vÄld och i nÄgot fall strypkoppel runt midjan som hunden lyfts upp i⊠aj aj smal vajer..
Jag kan förstÄ att hundarna förmodligen Àr ohanterade och att koppel-stÄng kan vara nödvÀndigt, men den bör ju hanteras lugnt och varsamt ÀndÄ.. De kunde blivit avlivade i ett mindre rum utan att se andra hundar bli plÄgade. Blodlukt lÀr de ju kÀnna, hur mycket det nu stör ett rovdjur, men görs det rÀtt sÄ lÀr de ju slippa den övervÀldigande lukten av stress och skrÀck (hormoner osv) som helt sÀkert fyller utrymmet de dras in i..
HÄll huvudet högt men nÀsan i en vÀnlig vinkel.
Det Ă€r ingen nyhet att hundskinn Ă€r ett vanligt förekommande skinn i mĂ„nga skinnprodukter. MĂ„nga tror att skinn bara Ă€r en biprodukt frĂ„n djur som slaktas som mat. SĂ„ Ă€r det inte. De hundar som nĂ„got sĂ€tt förlorar medvetandet innan de flĂ„s Ă€r de hundarna som har tur. Hundar flĂ„s ofta levande, för att det Ă€r lĂ€ttare att flĂ„ de dĂ„ de fortfarande lever. Ănskar att fler tog reda pĂ„ hur skinnet som de anvĂ€nder har kommit till. Finns ocksĂ„ en hel del skinnfria alternativ.
Naturligtvis blir det frÄgor om kÀllor osv. Ibland blir det ganska tjatigt, eftersom det finns sÄ mycket bevis. Det har t o m visats i svensk tv hur det gÄr till. Det Àr en dokumentÀrfilmare (kommer tyvÀrr inte ihÄg namnet just nu) som gjort en dokumentÀr under cover som visades i svensk tv. Eftersom det Àr svensk tv sÄ blir vissa bilder suddiga för att tittarna ska "skonas". Vad nu det ska vara bra för, borde vara bÀttre att folk förstÄr att det Àr sÄ hÀr det gÄr till, det Àr sÄ hÀr sanningen Àr. En mycket stark filmsekvens Àr nÀr en schÀfer blir fastbunden i en grind med halssnara, fÄr ljumsken uppskuren för att sakta förblöda och samtidigt börjar flÄs. De skriken borde alla höra. Filmsekvensen finns ocensurerad pÄ nÀtet, men svensk tv valde att sudda ut bilderna tyvÀrr, men tog med en del av skriken.
En annan sekvens Àr nÀr reporterna vill köpa skinn som Àr flÄtt frÄn en levande hund. No problems, efter en liten stund stÄr han dÀr med sitt nyflÄdda hundskinn frÄn en hund som levde nÀr den började flÄs.
Personligen tycker jag det blir extravidrigt eftersom jag brinner för hundar, men det spelar ju ingen roll egentligen vilket djur det Àr. SÄ ska inget djur behandlas. TyvÀrr Àr det sÄ att sÄ lÀnge det finns efterfrÄgan kommer det att fortsÀtta. Som konsument kan man vÀlja bort vissa varor som man inte hur eller var det kommer ifrÄn. Vill verkligen rÄda alla att ta reda pÄ mer fakta. En sak som jag förundrar mig över, det Àr att mÄnga verkar tro att allt som PETA dokumenterat osv, bara skulle vara fake. TÀnk till lite, det Àr klart att det inte Àr fake. Det Àr ju inte bara PETA som kommit fram till vissa slutsatser. De Àr inte felfria, men de gör vÀldigt stor nytta för djuren.
Var inte fega! Ta reda pÄ fakta nÀr det gÀller hur djur behandlas! Blunda inte för att ni fÄr mardrömmar, dÄ Àr man en fegis. Ingen kan göra allt, men alla kan göra nÄgot. Gör nÄgot istÀllet för att bara fega ur!!
Om ni ska anvĂ€nda djur till mat, skinn osv, anvĂ€nd svenska produkter. Inte för att allt Ă€r tipptopp hĂ€r, men det Ă€r Ă„tminstone bĂ€ttre och det Ă€r lĂ€ttare att kolla kĂ€llan till vad man anvĂ€nder. Ăven om det Ă€r sĂ„ att svenska produkter kan vara dyrare, Ă€r det definitivt ett bĂ€ttre alternativ, om man bryr sig om djuren. TĂ€nk verkligen pĂ„ det! Ta reda pĂ„ fakta.
Jag saknar ord đą Det var vĂ€ldigt hemskt đĄ