Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettetologi-djurens-beteende
Läst 1871 ggr
LSwahn
1

And på trädgård

Hej! Vet inte om jag har kommit rätt men det har bosatt sig en and i min buske på min trädgård. Anden har förlorat sin partner vid en olycka utanför mitt hus, nu väntar den varje dag på sin partner. Hon står bredvid vägen och bara tittar. Tror ni den sörjer eller väntar? Det är lite komiskt, men ändå sorgligt. Vad kan man göra? Mata den? Stackars liten :(

VildaVittra
0

Hon har inte lagt sig på några ägg i din buske?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LSwahn
0

Jo det visade sig att hon hade lagt fyra stycken ägg i busken. Nu syns honan inte till längre. Är ingen fågelexpert men äggen bör väl vara varma hela tiden?

VildaVittra
0

Hon väntar nog på att lägga sig tills hon lagt några fler, så låt dom vara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LSwahn
0

Om hon inte dyker upp igen. Ska jag ta in äggen eller bara låta det va?

VildaVittra
0

Jag vet inte om man får plocka vilda djurs ägg, får man det kan du ju faktiskt äta dom.

Cragan
1

det är ganska lungt än så länge, ser du henne inte på ett par 4-5 dagar o inga fler ägg kommer till så kan man nog anta att äggen är övergivna. läggs det fler ägg så kan du se fram emot ällingar att förundras över ca 1 månad efter det att hon lägger sig och ruvar 🙂