Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettallmänt
Läst 1852 ggr
AliceJ00
3

Emot djurtester, rösta!

Jag är med i en tävling i syfte mot djurtester. Tävlingen anordnas av the body shop som kämpar emot djurtester och startade därför denna tävling. 

Så det skulle betyda guld om ni kunde rösta på oss i tävlingen!!

- Gå in på länken:  http://bit.ly/12gEbvg

- logga in på fb och gilla sidan

-klicka sedan på "röst" bredvid min bild

Tycker ju själv att det är hemskt med djurtester, vill inte ens tänka på det. Hur kan man ens skada dessa fantastiska varelser? Det är hemskt att djuren ska behöva lida på grund av oss människor. Nu borde det finnas andra sätt att testa saker på när tekniken har utvecklats så mycket!

Skulle betyda jätte mycket om ni röstade :)

[_hsleiufhbtv]
2

Lite komiskt att det är Body Shop som håller i det, då företaget bakom dem testar på djur.

AliceJ00
2

Många som reagerat på det, men så här svarar de själv:

"Vi har varit emot djurförsök sedan starten 1976. Vi har aldrig testat våra produkter på djur och vi kommer aldrig att göra det. Vi är stolta över vår kamp mot djurförsök inom kosmetikaindustrin, över att vi var delaktiga i kampen som ledde till att EU-förbudet trädde i kraft i mars i år. Och vi är stolta över att bära märkningen The Leaping Bunny som garanterar att vårt sortiment är fritt från djurtester. Vi är en kraft som påverkar branschen i rätt riktning, och det inkluderar L'Oréal, som har gått i bräschen för alternativa metoder. Det är ingen dubbelmoral, det är Against Animal Testing och något som alltid kommer att vara en del av oss. "

NaDa...
1

Om jag inte hört fel så ägs TBS av ett stort företag som testar på djur (eller har någon anknytning till det företaget) Men TBS säger själva att deras produkter inte är testade på djur.
Kanske jag har fått mig om bakfoten?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

E-l-vira
1

Att Body Shop över huvud taget säger att de är emot djurtester och att deras produkter är "Cruelty free" är ju väldigt spännande då flera av dem fortfarande har animaliska ingredienser…

Medarbetare på klickerträning.ifokus

[Nightcat]
0

Tills TBS köptes av loreal paris var de helt anti djurprodukter och sålde absolut inga produkter testade på djur i sin butik. Det har ändrats en del.

Alexej
0

Jag har skrivit under för då kanske man hjälper sätta fart i ej-djurtestade produkter igen.

TS- du har en jättesöt hund!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

AliceJ00
0

Jag hoppas verkligen inte att TBS testar på djur! är ju verkligen konstigt att de får och har startat den här tävlingen då…

#6 Tack så hemskt mycket :D

E-l-vira
0

#7 Nej, de testar inte på djur, men deras smink/sminkborstar kan innehålla djurdelar (fett, tuppkammar, hår o.s.v.)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

vallhund
0

År 2006 köptes de av L´Oreal, är det någon som på allvar tror att det bolaget inte tar ut några vinster av sin investering?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Alexej
0

Skrämmande när ett kosmetikföretag som alltid gjorde reklam mot djurtester och för naturlighet låta sig köpas av storindustrin.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus