Jag tar farväl
Hej tänkte nu meddela att jag slutar pga att jag inte känner att detta är rätt sida för mig då dett känns som om det är väldigt mycket trångsynthet och på tvinganden att man ska bli vegitarian för annars älskar man inte djur med mera . vilket jag tycker är fel då jag anser att man lär tänka ur fler människors vinklar och inte vara så trång synt för även djurälskare kan äta kött för om vi inte skulle jaga ett enda djur i huvudtaget skulle de olika raserna föröka sig så pass att de slutligen utplånar varandra.
Men det var trevligt att få jobba med er Medarbetare ett litet tag åtminstone och att lära känna er medlemmar förstås med.
Om det är något nånskulle vilja kan ni hitta mig inne på www.kanin.ifokus.se eller www.dvärgkaniner.ifokus.se
Under namnet tesushie på båda sidorna.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Ja, det är tråkigt att en del är rent oförskämda om man inte är vegan och delar deras ideologi. Men det finns ju andra ifokusforum där de inte tillåts hålla på så.
Inlägget blev bortröstad men jag väljer att lägga tillbaka den för det får stå för skrivarens stil. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 ja men något sådant som har en avdelning för exempelvis kaniner eller rentav en sida om djurrätt har jag inte hittat en tyvärr.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Du är under 25!?
#1 Japp. Denna djurskyddifokus är inte den bästa ;P
Tråkigt men sajten passar inte till alla. Lycka till.
#1 Du har fel… det finns köttätare, vegetarier och veganer bland Medarbetare.
#3 Tesushi är 13…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Den enda arten som utplånar andra är människan. Det är människan som dödar 60 miljarder landslevande djur och 1-3 biljoner (1-3 000 000 000 000) havsdjur varje år, enbart inom livsmedelsindustrin. Alla dessa djur är kännande, medvetna varelser som vill leva. De vill inte utnyttjas och/eller dödas för din skull, de vill leva sina liv utan att bli förtryckta och mördade. En "djurvän" bör kunna se detta, att djuren vill leva sina liv och att deras liv betyder allt för dem. En "djurvän" tar inte sina vänners liv.
Dock, man behöver inte vara djurvän för att sluta utnyttja dem. Man behöver bara inse att deras liv spelar roll.
#6 Bra inlägg, tyvärr vill många inte se sammahang mellan människor, djur och att vara djurvän. Många är bara djurvänner när det passar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#5 Läs om, läs rätt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tvingar inte på någon min åsikt men jag sår upp för den. Likväl som andra argumenterar för sin argumenterar jag för min.
Tråkigt att du känner så.
Tack för denna tiden.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Förstår att du inte klarar av en annan åsikt, om du bara är 13… Det finns andra som inte gör det heller typ H, S, och fler… ; )
#1 Du skriver: Ja, det är tråkigt att en del är rent oförskämda om man inte är vegan och delar deras ideologi.
Vad är det för nonsens? Här har Sajtvärd och Medarbetare upprepade gånger framhållit att representanter för alla ideologier är välkomna hit, från köttätare till vegetarianer och djurrättsaktivister. Här är det högt i tak, vilket gör det intressant att mötas och diskutera. Jag själv t ex är köttätare och trivs bra med det, och gillar samtidigt den här sajten! Har inga problem att respektera andras åsikter och val i livet, så länge man behandlar djur och människor väl. T ex låter friska katter leva.
Däremot blev en tråd låst i din egen sajt Etisk djurhållning, innan någon ens hunnit skriva i den, med motiveringen:
Vi vill bara nämna att denna protestlista stämmer inte överens med forumets ideologi.
Snacka om åsiktsdiktatur, snacka om att ha lågt i tak, snacka om att kasta sten i glashus!!!
(Undrar förresten var ditt forums ideologi finns att läsa - ser den inte i de fasta trådarna Välkomna eller Regler i alla fall. Så hur ska folk veta vad som är tillåtet att skriva i Etisk djurhållning och vad som inte är tillåtet, enligt denna ideologi?)

Skulle vara trevligt om det fanns ett uns av ödmjukhet i dina synpunkter. Att självrannsakan är obefintlig märks i varje inlägg. När egna medarbetare/djurrättare avgår kanske man skulle börja fundera.
Som medlem vill jag fortfarande ha ett svar i tråden "20 kaniner…" tycker det är enormt viktigt vad en Sajtvärd anser i den frågan.
Måste få påpeka att det är rätt humoristiskt att folk faktiskt i den här tråden gör just det de anklagas för och säger emot… Bra jobbat.
//Fd medlem som fortfarande undrar hur 5*1500 kan bli 2500.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#12 *Bra inlägg*👍
#12 En protestlista blev låst pga att ämnet redan debatterats i flera olika forum, samt att de så kallade djurvännerna inte kunde låta bli att kalla de av en annan åsikt för en massa olika namn.
Jag till exempel har på detta forum blivit liknad vid en pedofil, mördare osv. På ett annat forum är det en som skriver detta om mig:
"Skrämmande vilka idioter det finns. Men de hittade nog inte startknappen till hjärnan"
"Man måste vara engagerad hela tiden så att idioterna inte får överhand. Samma problem med alla SD-väljare."
Skulle du gilla att de anklagar dig för att vara rasist, idiot, mördare, pedofil?
Jag vill inte ha det klimatet på mitt forum, ingen ska få kalla någon för något elakt, då åker man ut.
Bara för att man säger att alla åsikter ska få komma fram, betyder inte att man ska tillåta personangrepp, vilket det görs här.
Men detta var Off Topic, nu tycker jag den diskussionen är över.
#16 nu tycker jag den diskussionen är över.
Det tycker inte jag. Den här tråden handlar om trångsynthet eller öppenhet i ett diskussionsforum, viktiga saker. Acceptera eller förbjuda andras åsikter.
Ni skrev i ditt forum Etisk djurhållning att protestlistan (som samlar in namn i protest mot Länsstyrelsernas massavlivningar av friska katter) blev låst därför att den "inte stämmer överens med ditt forums ideologi". Man måste ju då logiskt dra slutsatsen att ditt forums ideologi är att vara för Länsstyrelsens massavlivningar av friska katter, eller hur? Som sagt, bra om det kunde redovisas någonstans att man måste dela denna ideologi så folk vet det som hamnar där.
Men nu säger du att protestlista-tråden låstes därför att
a) ämnet redan debatterats i flera forum (vilket är ett nonsensargument, för jag har t ex lagt min tråd om rabatter på kattkastreringar i flera forum iFokus, inklusive ditt, och det har ju gått bra,
b) du/ni tydligen tog för givet att protestlista-tråden skulle leda till personangrepp. Varför inte ge det en chans och gå in och moderera om det blev nödvändigt, som görs i andra forum? Varför låsa en tråd omedelbart? Varför inte bara redigera kommentarerna och varna de deltagare som ägnar sig åt personangrepp? Varför straffa hela tråden?
Kasta inte sten i glashus.
#12 Tycker oxå att de är roligt att du trivs.
Sen kan jag berätta att alla veganer har inte alltid samma åsikt.
Kan bli heta diskussioner på vegan forum oxå.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
#18 "Ni skrev i ditt forum Etisk djurhållning att protestlistan (som samlar in namn i protest mot Länsstyrelsernas massavlivningar av friska katter) blev låst därför att den "inte stämmer överens med ditt forums ideologi".
Nej, det skrev vi inte alls. Det står :
Redigering: Vi vill bara nämna att denna protestlista stämmer inte överens med forumets ideologi. Det är dock fritt för medlemmarna att tycka vad de vill i frågan.
Teamet bakom Etisk djurhållning
Texten nämner inte överhuvudtaget varför tråden blev låst.
a) Dina kastreringstrådar har inte utvecklats till trakasserier.
b) Det fanns redan en tråd om hemlösa katter som vissa medlemmar skrek och hotade i, hade de fått denna tråd också så hade läget snabbt förvärrats.
Jag har inte raderat protestlistan, vilket jag kunnat göra istället. Låt säga att jag startar en tråd om slakt och kötttillredning på Vegan i fokus, tror du den tråden hade fått stå kvar?
#18 när ett ämne visat sig i forum efter forum spåra ut i personangrepp mot dem som ha en annan åsikt så är det ingen ide att låta en sådan tråd vara kvar, vi valde dock att låta den finnas kvar men valda att låsa kommenteringen då vi ej tycker att personangrepp är kul tycker man om sådana så finns ju flashback tex
#21 när ett ämne visat sig i forum efter forum spåra ut i personangrepp mot dem som ha en annan åsikt så är det ingen ide att låta en sådan tråd vara kvar,
Aha, så då var det själva ämnet i alla fall som strider mot ert forums ideologi. Dvs att samla in protester mot Länsstyrelsernas massavlivningar av friska katter.
Detta ämne finns som trådar "Protestlista…" både i forumet katt.ifokus, hittekatter.ifokus och här i djurskydd.ifokus, och har inte spårat ut i några personangrepp vad jag minns (bortsett från en del provokationer från icke-kattvänner och en del missförstånd).
Tror inte att någon tycker att personangrepp är kul.
Undrar fortfarande var man kan ta del av ert forums ideologi.
#22 Det är ett forum som tar avstånd från djurplågeri som kan undvikas.
Läs gärna "om forumet" http://etiskdjurhallning.ifokus.se/about?discussions-1
Om du missat angreppen så kan du ex läsa protestlistetråden i detta forum.
Ingen är perfekt, alla kan ha en dålig dag, alla kan göra misstag. Det är mänskligt och det måste vi förlåta oss själva och varandra för.
MEN om man blir kallad pedofil, mördare, idiot, rasist, som du VildaVittra skriver i #16 att du har blivit, då bör man nog ta en lång och ordentlig funderare över hur det kan komma sig. Det är ju mycket hårda ord! Vad har man sagt och gjort som har framkallat sådana starka reaktioner? Självrannsakan och ödmjukhet, som någon nämnde, kan rekommenderas.
Ingen blev kallad för pedofil här, finns bara vissa människor som tror att alla inlägg handlar om henne/honom.
Jag fick ta bort några inlägg som följde inlägg som blev bortröstade.
Jag låser tråden för det verkar inte vara möjligt för vissa att skriva utan att förvrängar allt.
If Not You, Who? If Not Now, When?