Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettlantbruksdjur
Läst 2037 ggr
Cazzos
0

Madicken på Junibacken

Madicken på Junibacken gick på fyran för en stund sen och scenen där Madicken och hennes familj ska ha picknick kommer det ett par kalvar som "jagar" upp dem i träden. Helt plötsligt ser jag 1, 2, ÖVER 3 stycken kavlar hade ringorm. STORA cirklar i hela ansiktet. Detta var 1980 men jag förstår inte varför ingen behandlade detta? Är det bara jag som sett detta? Enligt sva.se (statens veterinärmedicinska anstalt) står det: "Undvik direktkontakt med förändrade hudpartier. Tvätta händer, ansikte och kläder efter hantering av misstänkt smittade djur. Smittade djur skall isoleras, behandlas och miljön noggrant saneras. Människor kan behandlas med svampmedel." Men kalvarna sprang ju runt på en äng i en grupp på minst 10!

Alexej
0

Kanske fanns inte kunskapen då? Jag hade ringorm en gång, kliade mycket men vet inte hur jag smittades.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ringorm

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Cazzos
0

Tycker ändå att det är skumt att ingen reagerade på att de såg ut som de gjorde. Det ser ju inte normalt ut 🤔

Sen kan det lika gärna vara filmindustrins typiska otrevligheter..