Säg nej till djurshower!
Stöd kampanjen mot djurshower genom att skriva under, så att dessa underbara djur förhoppningsvis slipper lida i framtiden.
Oj vad mycket det står om att det är onaturligt. Just onaturligt betyder inte automatiskt dåligt, lite dåligt skriven sida, den refererar inte ens till källor.
Att hålla vilda djur i fångenskap där de inte får utöva deras natuliga betende säger sig själv att de är dåligt.
WSPA Är en känd organisation som jobbar över hela världen mot djur förtryck.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Det de skriver ser ut som en uppsats gjord av ett barn. De refererar som sagt inte till källor och skriver inte på ett trovärdigt sätt.
Och nej, det säger inte sig självt. Det beror främst på vad för naturliga beteenden som berövas, framför vilka onaturliga beteenden som läggs till. Man kan göra en massa saker med djur som är onaturligt men inte skadligt för någon. Sedan kan det ju naturligtvis vara så att många djurshower ÄR skadliga, men i så fall får man även nämna dessa. De kan ju inte skriva om djur allmänt att till exempel "tigrar drogas", vad kommer i så fall den faktan ifrån?
Skrev på:)
#3 Vill du ha reda på den informationen så kanske du kan maila eller ringa dom?
Och det där är ingen sida för att hitta fakta, det är en sida där man kan skriva under för att försöka stoppa det som gör att djuren får lida. Man kan inte referera till källor precis överallt, och texten/videon är uppbyggd så att man lätt ska kunna veta vad det är dom försöker göra.
Men som sagt, har du frågor eller synpunkter om deras sätt att skriva, så får du berätta det för dom. Jag kan inget göra åt den saken eftersom jag inte jobbar där.
#4 Vad bra! 
Jag har inte bett dig göra något åt saken :P
Jodå, källor ska man ha. Överallt och hela tiden när man vill få med sig människor på det viset, annars slår jag vad om att det till 90 procent endast är barn som skriver på det där.
#6 Jag kan garantera dig om att det inte är 9023 barn som skrivit på det där, utan att det är blandat.
Men 90 % tror jag :)
Jag är 11 år och har skrivit på:)
Man ska självklart vara mån alla våra djur. Och jag beundrar alla som jobbar för att djuren ska få det dom ska ha.
Men om vi går tillbaka och funderar över alla innekatter som finns. Dom får inte göra det som är naturligast för dom. Hur gör man med dom då? Kaniner och marsvin som finns i många hem?Kaninerna vill ju helst gräva gångar i marken. Alla hundar som från ursprunget är jakthundar? Alla hästar? med flera?
Djuren på cirkusarna blir hela tiden aktiverade och mycket välskötta. Visst finns det dom som inte tar hand om sina djur, men det finns det alltid. Och kommer alltid att finnas. Men överlag så tror jag nog att dom har det bra. Man kan inte visa upp dåligt omhändertagna djur för allmänheten.
#10 Har man husdjur så tycker jag att man ska försöka tillgodose deras naturliga behov på bästa sätt. Har man kaniner, marsvin, hamstrar, råttor eller andra gnagare tycker jag att man bör låta dem komma ut så ofta man kan. Har man hund så ska man komma ut varje dag, och helst låta dem arbeta med nosen och huvudet varje dag också. Det räcker oftast inte med promenader för att tillfredsställa alla sinnen, utan det kan behövas lite spårande, lydnadsträning, "sök" eller liknande. Men jag skulle inte säga att dagens husdjur mår dåligare idag, bara vi människor tar vårt ansvar och tillgodoser alla deras behov.
Men nu är det ju faktiskt så att våra husdjur inte skulle överleva om vi släppte ut dom, eftersom dom har anpassats så mycket efter oss människor. Skulle de bli utsläppta så skulle de inte ha en aning om vad de skulle göra för att överleva, så de skulle istället dö.
Jag är säker på att de flesta djuren på cirkusar etc blir omskötta ordentligt, men den här hemsidan jag länkade till kämpar ju för de som inte blir behandlade som de borde. Jag tror knappast att de bara har kommit på att "shit, det finns kanske massor av djur som mår dåligt av att leva sådär, nu gör vi en lista som folk kan skriva på", utan att de har en aning om det verkligen stämmer. Jag är ganska så säker på att de har koll på vad de pratar om.
# 11
Var dom blir utsläppta har nog större inverkan på överlevandet för iaf hundar o katter.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#12 Vad menar du?
# 10 "Djuren på cirkusarna blir hela tiden aktiverade och mycket välskötta."
Har du några belägg för det?
Själv tycker jag att en bra början vore att helt förbjuda elefanter som cirkusdjur. Det kan knappast vara något positivt för dem att ständigt fraktas runt. Att de fortfarande får hållas som cirkusdjur tycks mest vara under krystade ursäkter om att cirkus är kultur.
# 12
En malamute som blir utsläppt i Sibirien klarar sig säkert bättre än en dito fralla, eller hur?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#15 Jag har ingen aning. 
oj, detta var väl att dra på stora växlar och alla över en kam..
Så om djurshower är fel, hur blir det då med; katt/hund/häst utställningar? ridsporten? hundsporten? och hur blir det med akvarierna du har hemma som en trevlig lite show du kan njuta av varje dag..?
Jag tror på att njuta av samspelet mellan djur och människa oavsett om det sker hemma i vardagsrumemt eller på en scen. Jag tror även på utvecklig, att allt kan bli bättre, och allt blir bättre med djurhållningen sålänge man hela tiden vill bli bättre!
Förbjud ska vara riktat mot ett problem, t.ex. "fel burstorlek" "fel foder" så att detta istället kan bli "rätt burstorlek" och "rätt foder".
Djuren framför allt, alltid!

Måste säga att jag oxå kände en viss tveksamhet när jag såg sidan för kampanjen, men efter att ha kollat på wspa.se så kunde jag faktiskt hitta denna kampanj där (vilket faktiskt förvånade mig då jag har stort förtroende för wspa o kampanjen gav inte riktigta samma förtroende).
Dock vet jag att det finns fler sidor av det som det kampanjas emot och jag känner faktiskt inte att jag kan skriva under som det är nu.
Jag har skrivit under och delat den på fb :)