hundar dödas, de "ser" farliga ut.
Danmark förbjöd 2010, 13 st hundraser, ändå ökade antalet hundbett. Under 2009, var tydligen endast 37 bett av 6000, ett bett från en av de idag, förbjudna hundraserna.
hade inte körkort för människa på hund varit bättre, än att omhäderta och avliva snälla hundar?!!
Inte aktuellt för "körkort" enligt Eskil Erlandsson,det finns för många yngre icke myndiga personer som vill ha hund därför är det inte rimligt enligt EE. Men åter igen,det är ju inte hunden det är fel på.Det är ägaren.Så för att förhindra att hund hamnar i fel händer så förbjuds de raser som anses vara av "farligt" ras….Jag vet inte hur jag ställer mig till det hela för som sagt,så länge olämpliga personer lätt kan köpa en hund så är det oerhört svårt.
Jag går en uppfödar utbildning nu. Har hållit på med uppföderiet ett antal år, men ville förkovra mej lite mer.
Jag vill gärna föreslå att alla uppfödare måste ha gått en uppfödarutbildning för att få rättigheten att registrera en kull valpar. Men tyvärr är nog inte det heller gångbart.