Djurskyddsförening
Är ni medlemmar i någon lokal djurskydds förening??
Hjälper ni till i föreningen med något? I såfall vad.
Här i stan har vi ett katt/djur hem. Där jag jobbat några gånger.
De har en loppis bod där jag brukar stå ibland pengarna går till djurhemmet.
Vi ordnar lotteri 2x år o då brukar jag gå runt o tigga i hopp vinster. O vara med o sälja.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

har inte tänkt på det. ringde/mailade du bara å frågade om du kunde hjälpa till eller sökte de hjälp? =)
De kommer jag inte ihåg de var så längesedan tror att de annonserade i tidningen om hjälp. För den behövs de jobbar här mäst för hemlösa katter fins 10000 i svergie.
Om de har någon i din kommun har de säkert en hemsida goggla på
tex Djurskyddet stockolm hittar du säkert ..

tyvärr inte, men å andra sidan så har jag tagit hand om vanvårdade djur. har pratat med polisen om att kanske bli anhalt för vanvårdade hästar, men först måste hagarna bli helt ok. är även medlem i blå stjärna som jag anser gör mycket för djuren. har även varit avbytare på en bondgård i närheten, kanske inte är djurskydd. men även bönder kan behöva avlastning om de är sjuka eller behöver vila upp sig.
min sambo har jobbat för djurskyddet i umeå och varit första anhalten för katter. vilket är lite häftigt med tanke på att han är pälsdjursallergiker, men allt går med astma spray 2 gånger om dan.
tyvärr så har jag inte så mycket tid att engagera mig i ex hund eller katt stall, utan ger pengar till WSPA. då jag har 3 katter och 3,5 häst att ta hand om.
min sambo sa en rolig sak för ett tag sen i centrum när vi vart påhoppade av en tjej vid ett stånd för rädda barnen. Han sa: en sak ska du veta, vi räddar inte barn vi räddar djur istället. hon vart lite paff, samma sak gäller hennes kollegor. han sa det inte så himla tyst. dan innan hade vi hämtat vår 3e häst.
Allt man gör räknas o man har ju olika möjligherer.
Själv har jag inte bästa hälan eller ekonomin men jag försöker göra de jag kan.
Jag skänker sällan pengar men i stället andra saker.
De är som jag brukar säga ingen kan ensam rädda världen men alla kan göra nogot ;)
Är med i en förening där man hjälper vilda djur. Bygger holkar, foderhäckar, lägger ut ensilage, plogar gångar i snön så djuren slipper göra av med onödig energi då dom tar sej till maten. Fäller asp till hararna och lägger även ut lite hö till dom under små utfodrings platser där dom får ha höet ifred då rådjuren inte ska äta av det vintertid. Matar småfåglarna med extra fett och fröblandningar. Undewr en säsong lägger vi ut några tusen men det är det värt.