Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettdjurskydd
Läst 2714 ggr
Yin&Yang
4

WSPA gör stor skillnad

Ni kanske har hört talas om WSPA - World society for the protection of animals. Jag tänkte bara säga till alla djurvänner att WSPA gör ett grymt bra jobb! Jag tycker alla som har något samvete för djur bör stödja dem.

Dem har då och då nya kampanjer som man kan skriva under, det är ju gratis och tar bara någon minut! Om man vill bli månadsgivare kan man antingen göra det via kontot, då kostar det minst 100kr/per månad, eller så kan man vara månadsgivare via mobilen, det kostar bara 50kr/månaden. WWF har också denna funktion som bara kostar 30kr/månaden. Förutom detta kan man skänka ett visst belopp till olika saker eller köpa något från deras engelska webbshop. Om ni har en blogg kan ni också lägga in en banner, finns flera olika :)

Kolla in deras hemsida!

[Zipzee]
2

Jag personligen hade satsat på att ta itu med "problemen" vi har här i Sverige, och istället lagt en slant på Djurskyddsföreningen. Det finns många djur i Sverige som far illa. WSPA har ofta olika kampanjer där man kan hjälpa till med att rädda sjölejon, tigrar, elefanter och dylikt. Jag tror knappast att WSPA skulle hjälpa 3 vanvårdade grisar i Sverige. Vi har inte problem i lika stor utsträckning, men jag tycker att alla djur har samma rätt att få ett drägligt liv oavsett om det gäller en elefant eller en gris. Med det menar jag såklart inte att man inte ska stödja WSPA. De gör ett otroligt bra jobb, men jag tycker att man bör tänka på att det finns problem på "hemmaplan" som också behöver åtgärdas.

Du skriver: "Jag tycker alla som har något samvete för djur bör stödja dem.". Om man inte har möjlighet att göra det rent ekonomiskt sett, har man inget samvete då?

Yin&Yang
1

Dem har faktiskt gjort jobb i Sverige också t ex för renarna. Just nu har dem en kampanj för att inga djur ska behöva transporteras längre än 8 timmar och det gäller hela Europa. Klart att vi ska hjälpa dem i Sverige men det är ju oftast större problem i andra länder, alla djur förtjänar väll samma rätt att leva.

Man får väll läsa lite mellan raderna.. Klart man inte kan göra något åt att man inte har råd att vara månadsgivare eller så. Men att skriva under, sätta upp en banner eller sprida deras kampanjer också ett sätt att stödja dem :)

Silvestris
2

Genom att stödja Djurskyddet Sverige stödjer man WSPA då Djurskyddet är medlem i WSPA.

lillsandra
0

Har varit på föreläsning för WSPAs generalsekreterare, väldigt intressant och man fick sig verkligen en tankeställare.

Både jag och min sambo har hjälpt djurskyddet på olika sätt, då främst häst och katt.

Men vi stödjer även WSPA.

pellepojken
0

Wspa gör ett förbaskat bra jobb med bla att befria björnar från hundhetsning där tänder o klor dras ut på björnen helt obedövat. Dom hjälper de djur som har det "svårast" pga människans sjuka nöje att se djur plågas.   Glad

lillsandra
2

# något annat som jag lärde mig är att de inte bara räddar djuren, de lär även människorna hur man skall behandla dem. vissa som behandlat djuren illa får gå ut i skolor och föreläsa om varför man ska behandla djur bra och hur det påverkat dem att behandla djur illa och varför de gjorde det. vilket kan vara ett bra sätt att låta framtida generationer få sig en tankeställare i länder där de ser djur som inkomstkällor och inte som de individer de är.