AKUT! Avlivningshotad häst!!!
annons på nätet om häst som avlivas om han inte hämtas senast imorgon!! Finns någon som kan hjälpa, åtminstone tillfälligt?
Fan vad hemskt.
/Karoline.
Många sätter ut hot om avlivning för att snabbt få en köpare. Men den här säljaren verkar vara seriös. Du får inte glömma att den har en gammal skada som gör att den aldrig kan användas till någon som helst ridning. Den kommer nog endast användas som sällskap åt en annan häst. Kanske kommer att kosta en massa i veterinärkostnader.
Men visst är detta alltid tråkigt. Man vill ju helst att alla ska leva i evigheter. Men tyvärr är verkligheten en annan.
Tror faktist det är sant med att många faktist har satt ett datum för avlinging men vill ge den en sista chans att hitta ett hem. Anonnsen är nu borta iaf så det är någ hästen med.

Jag satte själv ett avlivningsdatum på hästen jag hade förrut. En svårplacerad häst, travare med gammal skada och lite svår i personligheten. Jag tyckte om henne, men vi passade inte för varandra. En gång i tiden tog jag hand om henne av samma anledning (avlivningshot).
Jag satte aldrig ut annons, men hade krokar ute i min bekantskapskrets i flera år, men till slut kände jag att det var nog. Som tur var så fick jag napp i sista stund, och då fick hon naturligtvis gå kvar tills de kunde ta emot henne. Nu har hon bott där i ett par år och jag har varit och hälsat på och allt är jättebra. Glad häst och glada ägare.
Så bra kan det lösa sig, men jag tycker inte man ska ha kvar en häst bara för att den ska få leva. Och ej heller lämna bort den vart som helst av samma anledning. En häst ska inte behöva sättas på undantag, den ska ha en given plats i familjen. Hellre avlivning i så fall tycker jag.