Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketthundar
Läst 2982 ggr
[Ai-chan]
1

kattungar 8 veckor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det finns en säljes grupp på Facebook där de tillåter att kattungar säljs från 8 veckor. Helt sjukt. Några har till och med informerad om lagen och om vad som skulle kunna ske om ungarna togs för tidigt, mm. Men ingen som lyssnar. Men där emot blev jag utslängd pga jag informera och fick världens skit ifrån flera håll.

Gruppen heter: Köpes och Säljes - Bollnäs

Länk: http://www.facebook.com/update_security … 989437777/

Vore tacksom om flera anmälde det och informerade där i tråden. Så kanske det är någon gång lyssnar?

Nu vet jag inte om man får lägga upp länk på detta vis, annars får ni sudda ut länken. 

Men detta är något som måste stoppas allafall känner jag

[trollskogen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade inga kattungar där ? Dom har nog tagit bort det .

[spahndrive]
0

Du kan utan problem sälja en kattunge som är 1 vecka gammal. Det som är viktigt är leveransen och inte själva försäljningen.

enbartmalin
0

#2 Du menar att man kan tinga hoppas jag?

Hälsningar Malin

Aviendha
0

#3 Du kan ju köpa katten när den är 1 dag, dvs. betala hela köpessumman. Det behöver ju inte betyda att den hämtas samma dag, leveransen kan ju ske när katten är 13 veckor för den sakens skull. Eller så tingar du den.

Jag antar att spahndrive vill tydliggöra att själva köpet inte måste betyda att man hämtar djuret samtidigt, även om man ofta förknippar köp och leverans med varandra :)

[spahndrive]
0

#4 Exakt, du slog huvudet på spiken där :)

#3 Att tinga katten innebär att köparen bokar eller reserverar den. I detta fallet gällde det en annons från säljaren.

enbartmalin
0

Det var det jag ville ha fram ;)

Hälsningar Malin