PoopTrap
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fick en bild på mailen och skrattade först åt det hela som ett löjligt skämt. Men så googlade jag och jo, det verkar vara en befintlig lösning. Eller är det ett skämt?
Jag vet ärligt talat inte med tanke på hur lätt vi ibland förbiser saker för vår egen bekvämlighets skull.
Spoiler: det är en bajspåse som man fäster i rumpan på hunden med hjälp av en sele för att slippa plocka upp efter hunden, det hamnar ju direkt i en behändig påse som man kan kasta.
Paulina
Haha jag började undra vad som menades med rubriken
Jag hoppas verkligen det där är ett skämt.
Men stackars vovvar. Någon gräns ska det väl finnas även om det blir bekvämt för människor som slipper plocka upp bajset.
Och om det finns får man väl hoppas att många är vettiga nog och låter sina hundar få bajsa utan att behöva ha en påse i röven 
Jo, det kan det ju vara, men det kom upp mer än en video på youtube och med tanke på att det är vanligt att skaffa springband till sin hund för att man inte vill ut och gå med dem ger ju en hint om att det är bekvämligheten för oss som styr en hel del. Här i Sverige hoppas jag att vi inte ser sådant, men å andra sidan kan man ju köpa halsband som vibrerar obehagligt och med husses inspelade röst som säger "nej!" om hunden skäller..
Jag undrar lite smått hur det fungerar för tikar att ha en sådan? Om man har den på innomhus och lämnar hunden hemma ensam med den, vad händer med avföringen när den går runt, lägger sig, sätter sig etc.?
Paulina
Sant, det börjar vara lite galet bara för att det ska vara bekvämt för oss människor.
Ja man vet aldrig, nog finns det alltid en risk att det dyker upp i Sverige också. För som du säger finns det ju en hel del andra saker som enbart är för våran bekvämlighet, och som kanske drabbar hunden på ett eller annat sätt.
Jag hoppas självklart på att det inte används alls, men om den gör det får man väl hoppas att den enbart används när man är ute på promenad osv.
Så att påsen tas bort så fort hunden gjort sitt. För annars lär det ju inte bli bra alls.
Men är det här sant hoppas jag verkligen att folk låter bli att köpa.
Kan man inte se detta som en blöja för hund, ungefär som att man har bindor för löpande tikar.
#4 Men en tik löper ju under begränsade tider på året, bajsar gör de ju året om ;) Och de blodblandade flytningarna skapar nog inte samma problem när de kommer i långvarig kontakt med huden som avföring kan göra (om man skulle jämföra med en blöja för avföring).
Används det enbart vid promenad och tas bort när hunden gjort ifrån sig så är det kanske inte ett stort problem, men eftersom möjligheten finns och människor tenderar att vara "symptomlösande/förhindrande" istället för att vara "orsakslösande" så erbjuder detta ju en möjlighet att det används konstant.
Paulina
Du har en poäng där, personligen anser jag också att det känns som en onödig "uppfinning" som mer riktar sig åt personer som kanske inte riktigt förstår vad det innebär att äga hund.
Det är skitgöra emellanåt helt enkelt 
Hm, kan de inte utveckla en för iller tro? Mina är duktiga på lådan, men tänk så smidigt det hade varit att försäkra sig om att det aldrig skulle kunna komma en olycka utanför! 
Paulina
Åh, så fel det bara kan bli.
Jag anser att man inte bör använda tik-skydd, ännu mindre det här!
Hälsningar Malin
Borde du inte kunna använda samma som i filmen? Det borde ju finnas även till de mindre raserna :)
Eller åtminstånde kika på en och fixa en egen, jag är ju ändå rätt händig av mig ;) Min spontana gissning är dock att jag en natt skulle vakna av att de försöker kväva mig med kudden (alternativt fylld bajspåse med sele) som hämnd :P
Paulina
#10 Ja det är helt klart en risk att tänka på. :P
Ett öde värre än döden.
Frågan uppkommer doch hur många exemplar de kommer att sälja med denna talespersonen.
http://www.youtube.com/watch?v=xFoHhzrd2wA&feature=player_embedded#!
#11 Skoja inte! Jag är inte illerägare - jag är illerägd, i ordets fulla mening :P
#12 Man vet ju aldrig, jag har svårt att förbise det stela skådespeleriet och det krystade språket. Men så har jag en underlig humor med :P Men för många är det nog väldigt lockande, absolut!
Paulina
Haha fy satan vad pinsamt det skulle vara att gå runt med en sån där - fast den är då snyggare än dragspelsvarianten jag såg för nåt år sen :D
Säkert praktisk om man bor mitt i stan och hunden är dålig i magen dock :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

minst sagt intressant. och alldeles otroligt onödigt - människans lathet är uppenbarligen gränslös.
känner mig också otroligt road av att man tillskriver detta påfund vara "magic". ursäkta mig - men vari ligger det magiska???
medarbetare på djurskydd.ifokus
herregud, nu får väl mänskligheten ta och skärpa sig! om man ska ha en hund får man väl plocka upp efter den, det är ju inte så farligt.
Säkert skulle folk börja använda den här inomhus och aldrig byta påsen, det skulle bara bli en massa feil, och hur skoj är det att gå runt med en påse i baken?
usch usch usch

Jag blir bara förbannad! Nu har människan verkligen gått för långt! Fixar man inte att ta upp lite hundskit ska man verkligen inte ha hund!!!
HAHA herregud! Jag har funderade på uppfinna en sån när min hund var lös i magen, men jag trodde aldrig ngn i hela världen skulle verkligen göra det på riktigt!
dessutom tar det antagligen längre tid att sätta på hela grejen än att bara ta upp det normalt :P
Nä usch, blir illamående av att se filmen. Kan inte våra hundar få vara hundar för en gångs skull? Om man tycker att det är ett så stort problem att ta upp skiten efter sin hund kanske man ska fundera på varför man skaffade hund, eller alternativt anlita någon som kan rasta hunden och fixa "skitjobbet" åt en!
Någon gång i filmen säger dom typ; "du kommer att älska den, och din hund med", jo tjena vaa.. Gå runt med någon knäpp sele och en påse i rumpan. Tror inte att det skulle vara det självklara valet om hundarna (nu talar jag för mina hundar iaf..) fick bestämma själva… 

Jag hoppas att det bara är ett skämt. Jag tror inte att hunden mår dåligt av det förutom att den har en stor påse hängandes där bak men att ägaren inte ens orkar plocka upp hundbajset är sjukt. Varför skaffa hund då?
en sån hade jag lätt kunnat tänka mig att skaffa. Jag tror alla hundägare förstår när jag säger hur vidrigt det är att försöka plocka upp bajset om hunden har diarre. Och om det är en JÄTTTE hög den har lagt. Håller med att den bör endast användas på promenader. Om man har den inne så e de lite äckligt. om hunden sätter sig ner måste man ju tvätta den sen. usch.
Men jag ska helt klart leta rätt på var man kan beställa en sådan här fiffig sak
#8 men herre gud inte använda tikskydd? Hur kul är det med hundmensblod på soffan o på golvet överallt?
Jag gjorde misstaget o ta av min tik skyddet o de sluta med små droppar av blod över hela golvet och ganska stora blodfläckar på täcke o överkast
#22 Är man så lätt äcklad av hundbajs, då bör man ju inte ha en hund?
Jag har hund och har haft hela mitt liv, stora som små. Att plocka upp bajs är väl inte hela världen? Det är ju något man vet ingår när man köper hund??
Ska man plåga hunden för ens egen trevnad, låt då bli att ha hund.
Hälsningar Malin
Det tar ju längre tid att få på selen än att bara plocka upp bajset… Så nä… Det är bara sjukt! xD
Men visst, ska man åka tåg länge eller ut på sjön med hunden, då är det väll kanske en bra nödlösning. Så helt dum tycker jag inte att den är faktiskt :)
Hakuna matata!
#25 Tänkte precis samma sak.
Fast detta är kanske för personer som äcklas av djurbajs, jag är dock inte en av dem. Har torkat hundbajs från golvet efter att mammas hund hade ätit något ruttetfisklik på en strand och hade således ganska hemsk diarré…