Hund efter hund hur kan man göra så!???
En så kallad vän till mig trodde jag hade lärt sig att skaffar man djur får man ta hand om det!!!
Hon skaffa sig en hundvalp för 2 veckor sen!och sen kom ett sms till mig!Vill du köpa ännu en hund billigt???Va va tänkte ja!!har tagit hand om hennes förra hund för att hon ej hade tid för han….Och nu igen….precis som man köpt en ny väska man tröttnat på!!!
Hon har haft 4 hundar med denna….2 katter…som man typ bara sålt vidare….För hon ej kunnat ha kvar!!!Ja du vet jag jobbar ja du vet har ej killen kvar och nu jobbar jag och min son tar sån tid…Men varför skaffar man djur när man ej har tid!!!
Nu den sista lilla valpen som hon ville jag skulle köpa…är bara 12 veckor…hon haft den 2 veckor!!Jo den klarar ej va ensam då pissar den på sig…men herregud den är ju bara valp…De tar tid!!En dag stod den bunden istan…å va ledsen och skällde 11 veckor gammal….jo hon var å shoppa….Jag blir arg!!!
Fattar inte vad ja ska göra…Man vill ju bara att detta inte får hända mera!!!Och jag lovar…hon planerar nog en valp till….efter denna…En valp är en bebis de tar ju lång tid i början…innan den blir rumsren mm…Hunden jag har nu är 5år…haft han i 2 år nu…han var så sönderstressad i början pga han fick va ensam mm…hon var tvungen å festa eller shoppa eller nått annat!!!Jag tycker så mycket om denna hund….Skulle aldrig kunna tänka mig göra av med något djur jag skaffar!!förstår de kan hända att de sker nått i ens liv så man ej kan behålla djuret men inte 6 ggr….Jag är både ledsen å arg…så fina djur….
Vad gör man…finns de nått…
??Älskar mina djur…Har 3 katter och en hund…de min familj
Om personen inte lyssnar på det du säger så återstår det att anmäla

Kommer ihåg att min farmor berättade en kvinna som hon visste om. Hon skaffade hundar och katter hela tiden men när dem inte var små och söta längre fick hennes man köra ut i skogen och skjuta ihjäl djuren. Mannen tyckte inte om det och tröttnade så en gång tvingade han med kvinnan som placerade ut djuret i skogen. Hon sade till sin man att vänta med att skjuta djuret tills hon satt i bilen, mannen sköt djuret när hon stod bredvid det och sedan skaffade hon inte fler djur.
Förstår inte på mig folk som skaffar djur och sedan skiter i dme och sedan skaffar nya. Om hon tycker sonen tar så mycket tid kan väl pappan ha ungen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart anmäler man sånt???
Nu har jag nämligen hört att hon ska skaffa en till hund….Har ordnat ett hem åt hennes valp alla fall så nu har han det bra!!
Kontakta länsstyrelsen! Dock är det inte brottsligt att göra sig av med sina djur och skaffa nya, men om det är så att hon lämnar valpen utanför affären, lämnar den ensam långa stunder m.m så..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Vet du, jag skulle slagit näven i bordet och vrålat ut en utskällning som kallas duga
Köp en leksakshund åt henne, för något annat ska hon inte ha. Det måste vara någon tvångs grej hon håller på med. Längtar hon efter spänningen att vänta på en valp eller hur kan det vara…? Något fel på tjejen är det deffinitivt.
Ni får ursäkta mina ordval här, men jag blev så ilsk när jag läste detta.

#5 Du behöver inte alls ursäkta dig! Alla som är mormalt funtade tänker som dig.
Tyvärr är en anmäla lönlöst i detta fallet, så länge djurskydds inspektörerna inte kan se att djuret hon har i sina ägor just nu far illa.
Att byta husdjur titt som tätt är dessvärre inte olagligt.
Hälsningar Malin
Får tyvärr hålla med #7, inte så mkt en kontrollant kan göra om det inte är uppenbart att djuret far illa.
Bara att inse faktum, de flesta människor är idioter.
Jag har själv anmält en sådan person. Under mina 2 år i lägenhet ägde hon 7 olika hundar(Läs valpar) vid olika tillfällen och även 2 katter som efter ett tag "försvann spårlöst".
Trappuppgången stank av urin från hennes lägenhet.
Rykten gick om hur hon misskötte hundarna, hur dom kissade inne, hur hon slog dom utan anledning osv.
Jag är den som gärna inte går på rykten men eftersom jag hört hundar skrika flertal gånger innefrån lägenheten trodde jag faktiskt på dom.
Problemet var att jag inte kunde se in i lägenheten, endast höra.
Jag valde att anmäla i hopp om att en av dom 3 hundarna som bodde där när jag anmälde faktiskt skulle ha fysiska bevis på hennes misshandel.
Djurskydds inspektörerna kom och jag pratade med dom ute på parkeringen direkt efter inspektion, resultatet:
Hundarna hade normalt hull, inga uppenbara fysiska skador, visst var där skitigt och kiss här och där men inte tillräckligt för att dom skulle ha befogenhet att göra något.
Deras tips: Foto och filmbevis på misshandel. Annars kunde dom inget göra.
Hälsningar Malin