Djurplågeri på Arken i Malmö!
Ville bara berätta att när jag proaoade där (v18), hittade jag 9 döda fåglar, 1 död marsvin och alla gnagare mådde dåligt!
1) Marsvinen va ute när det var typ +5grader. Deras klor var typ oklippta o huggade nästan deras fötter. Marsvinen var också smutsiga och deras päls luktade kiss. Dom hade inte heller rent vatten.
2) Hönor där levde i sitt eget bajs! I deras hus fanns en halvdöd höna som kunde knappt röra sig.
3) När något djur dör så bara köper dom nytt!
Kan någon skicka någon inspektör där? Skulla vara tacksam för det.
Varför har inte du anmält missförhållandena? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det är fruktansvärt sorgligt hur vi behandlar djur i sverige (naturligtvis inte alla) men att det förekommer vanvård på ställen där man borde ha stor kundkap och empati för och med djur är verkligen sorgligt.
Ang anmälan tycker jag verkligen att en anmälan borde göras, det bästa är om du gör det själv, eftersom det är du som har bevittnat vanvården. Annars kan det lätt uppfattas som ryktesspridning, och därmed inte tas på lika stort allvar.
Jag letade reda på vad som gäller vid en anmälan i ditt län (skåne) och på denna länk http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/djur-och-natur/djurskydd/anmalan-om-vanvard/Pages/index.aspx kan du göra en anmälan. Vill du vara anonym går detta också bra.
Lycka till!
Anonyma anmälningar tas dock inte alltid på lika stort allvar - tyvärr. Men det går, och det är definitivt bättre än ingenting. :)
Mvh,
Moa
Nu har jag anmällt dem! Hoppas att dom som tar hand om djur ska stänga arken o hitta bra hem för alla djur!
Jag kan på en gång säga att det INTE kommer att hända. Djurparken kommer på sin höjd att få en varning och och krav på vad som bör förbättras, inget värre än så.
Mvh,
Moa
Förresten, vad för slags "Arken" menar du? Djuraffären eller något annat? Och varför var marsvinen utomhus?
Mvh,
Moa
Arken i folkets park e typ fritidsgård för små barn, men alla kan komma dit o kolla på djur.
Det var jo det jag menade. Dom kan inte vara ute när det e så kallt. Det måste vara minst 20 grader. Men som sagt kan dom inte ta hand om djuren där.
Va bra att du gjorde en anmälan!