Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djur-och-lagen
Läst 2030 ggr
Annisangel
0

Kan inte få tag på ägaren...

Jag bor granne med en kille som har en minigris och det luktar som jag vet inte vad… Jag har tagit kontakt med bovärden som i sin tur tagit kontakt med hyresvärden och nu håller dom på att försöka få tag på killen. Vet inte alls vad dom kommer göra sen. Men min andra granne har kollat in i lägenheten och det ligger tydligen tidningar över hela golven och inte någon trevlig lukt heller…

Ville bara skriva av mig, för jag tycker så synd om grisen. Vet inte om jag i nuläget kan ta kontakt med hyresgästföreningen igen, har vart i kontakt med dom och dom önskade mig välkommen åter om det inte hände nåt med hyresvärden…

Men det känns så olustigt när killen är så trevlig också…

Usch, några tips mottages varmt!!!!! Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Aviendha
0

Hejsan!

Låter riktigt jobbigt!

Om du misstänker att grisen inte har det bra så kan du ju alltid anmäla till länsstyrelsen så får de göra en kontroll av djurhållningen som sådan. Här har du en artikel som beskriver lite hur man gör för att anmäla ett djurskyddsärense samt kontaktvägar.

Om man blir störd av djur så kan man vända sig till sin kommun, så det kan vara ett sätt att komma åt saken. Man ska inte behöva stå ut med vad som helst från sina grannar helt enkelt. Hyresvärden har du ju redan kontaktat, och även denne kan ju ha ett och annat att säga till om då denne inte tjänar på att ha folk som är missnöjda med en av hans hyresgäster. Men i ditt fall skulle jag även kontakta kommunen om det inte blir bättre med lukten inom kort. Djurskyddet har ju egentligen bara hand om djurhållning. Nu ska ju djur hållas i rimliga miljöer med, men så länge grisen har det hyffsat så kommer de inte kunna göra så mycket åt saken som sådan.

Lycka till!