Djurskydd iFokus

Djurskydd

[Emma--]
0

Tycker i alla fall det är härligt att se att många affärer faktiskt inte säljer ägg från burhöns. I alla fall här. 

Alla bör väl sträva efter att köpa ekologiska ägg tycker jag, även fast det är dyrare.
Sen kan man ju ha turen att bo bredvid någon som har höns. Då kanske man lätt kan få köpa lite därifrån istället. I somras fick vi ägg från sambons familj, och vilken skillnad det är på äggens färg! Men det är väl så där hönsen har tillgång till gräs hela tiden.

smurfan-13
0

Att tänka på oxå är att i många hel och halvfrabikat ingår det ägg och dessa är ju tyvärr allt för ofta inte från frigående eller ekologiska höns. :( Dessutom kan de ju mkt väl vara från utlandet m ännu sämre förhållande.

Tycker det är en självklarhet att köpa krav-märkta ägg (de få gånger jag köper ägg) och syrran min klarar inte ens av att köpa icke-krav-märkta då smaken tydligen är så mkt sämre. (Jag vet inte gällande smaken då jag inte köpt andra ägg för att testa :P )

[Emma--]
0

Jag har inte tänkt på smakskillnaden men det är inte omöjligt. Bara skillnaden på färgen är ju stor om man jämför där hönsen "bara" är frigående och dom som har tillgång till gräs.