Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketthästar
Läst 3174 ggr
[kent2]
0

Mycket skräp

brukar det finnas att läsa, men denna artiklen tar nog priset i kategorin mest felaktigheter.

Någon som orkar börja lista dessa?

http://www.newsmill.se/artikel/2010/11/10/l-nsstyrelserna-trakasserar-oss-h-st-gare

Aviendha
0

Jadu.. Jag tror jag avstår men jag kan inte riktigt avgöra om det är för att jag tycker att det är "öppet mål" eller om det är för att jag inte orkar bli irriterad på hur han försöker göra sig lustig över företeelser som han uppenbarligen inte förstår (lägg gärna till att han ansträngt sig för att få till ett språk som antagligen ska hinta om hans kunskapsnivå för att kunna samla upp den massa som inte riktigt har en uppfattning i frågan) och därför blir lustigheterna rätt… fail.

[Emma--]
0

Jag orkade inte läsa allt, men alltså han klagar i princip för att han måste söka tillstånd? Ett tillstånd som krävs av alla i samma "situation"?

Det är väl inga problem.

Sen har jag inte alls koll på vad som krävs för just det där, men om det krävs något utbildning så ska man väl ha det. Det brukar ju oftast bara innebära någon kortare kurs hur som helst. Och kan han allt borde det ju inte vara några större problem att klara av det.
Jag har lärt mig en hel del om smådjur, men för att starta en djuraffär skulle jag ju ändå måsta läsa kurserna även om jag själv anser att jag redan kan det.

Och att ens klaga att dom vill ha information om rutinerna kring djuren skötsel! 

Tillståndet finns ju där av en anledning. Det är inte för att länsstyrelsen ska ha roligt och jävlas med folk.

ala02
0

Han klagar på att länstyrelsen fattar olagliga beslut, men de är bara tillsynsmyndigheten. Djurskyddslagen är nedskriven i Svea rikes lag, det är inget länstyrelsen kan eller får påverka. Det nya är att man anpassat lagen till EU,s föreskrifter. Man får naturligtvis tycka vad man vill, men lagen är till för att gälla lika för alla och förhindra godtycklig djurhållning. Hur ska man veta detta utan utbildning? Där tycker jag att det är väsentligt med utbildning annars lär man ju sig inte vad som är rätt eller fel. Storleken på boxarna är också utformat för djurens bästa, inte vad som är bekvämt för den enskilde ägaren. Skrämmande om man inte inser detta med all den erfarenhet han säger sig besitta.