Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: hundar
Läst 8306 ggr
Mison
0

Västerås! Amstaff´s stulna! Valpar moderslösa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett nödrop! För någon dag sedan, blev 2 Amstaff stulna utanför Coop´s butik på Stenby i Västerås. Tiken har valpar hemma som längtar efter sin mamma!

Hjälp till att sprida detta så hundarna får komma hem!!

Ska se om jag kan fixa fram fler bilder, men bild på hanen kommer här….

Det är i alla fall en vit hane, Doffe, och en brunspräcklig tik, Hija.

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

länk till ägarens blogg

bloggen

Alla djur behöver någon som bryr sig!

spiritedaway
0

Tragiskt.

Och inte för att låta elak men man borde inte binda fast en hund utanför affär sådär. Då finns risken att sånt här händer.

Hoppas hundarna kommer till rätta i alla fall.

lodjuret
0

Nej, vad hemskt!!Hoppas bara att dom som tog dom inte gör dom illa eller något sånt. Det är hemskt att vara hundägare och nån tar ens hund. När man inte vet vem som har den och vad dom gör med den.

Det är nog inte så bra att sätt hundarna utanför affären när man ska handla, man vet aldrig vad det är för folk som kommer till dom.

Hoppas dom får tillbaka hundarna snart.

[Forest]
0

Lämmnar man hundarna bunda så vet man aldrig vad dom blir utsatta för det är en risk man utsätter hundarna för och sig själv. Kanske hårda ord men så är det iaf. Önskar självklart att hundarna mår bra kommer tillrätta till sin ägare o att valparna får hem sin mamma igen.

liljegren
0

#4 håller med.. skulle INTE våga lämna min hund utanför affären.. Finns så mkt sjuka mönniskor.. Men som du sa, hoppas de får tag på hundarna igen!

Friheten
0

Läste om det idag på aftonbladet. Så ledsamt :(

[Forest]
0

Ingen som vet hur det gått?

zickan
0

Jag och jobbet har följt detta. Men vet inte heller hur det har gått. Hoppas verkligen hundarna hittat hem igen. Har haft ögonen öppna här i Västerås.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Friheten
0

Har hört hemska rykten ang detta. Vågar knapt berätta men det handlar om ägarinnan.
Undra vad som driver folk att sprida lögner.

Nån som hört hur valparna mår utan mamma?

[Forest]
0

9 valparna läste jag någon stans var så stora att de var under slutperioden på slutdiat de bör klara sig bra utan just diandet men de behöver ofta ha sin mor till fostran och lära sig lite. De bör snart vara 8 v med.

Ibland kan jag säga att det ligger lite sanning bakom ryckten jag tycker det är konstigt att just 2 hundar blir plötsligt stulna då av en ras/er som vuxen hund är man inte mycket o sälja heller o få en peng för men nån måste veta vart hundarna är. Så jätte vanligt är det inte med Vit hund de lyser ju ganska väl själv lägger jag märke till om jag ser ny hund.  Tigrerad hane med inte heller så jätte jätte vanligt…  Håller tummarna för att de ska komma tillrätta oavsett ryckte lr inte synd att rycka hundar från deras hem :*(

[peter54]
0

Vad är det för rykten ni pratar om? Är hundarna stulna eller inte?

Friheten
0

Vill inte kommentera rykten. Inte heller sprida.
Känns fel att göra det. Jobbigt för dom inblandade som det är.

[Forest]
0

12, helt rätt sprid inte vidare men fundera på ryckterna en del ryckten har viss sanning inte alla men vissa. Och vet man inte om det är sant så kan man lika gärna knipa :)

Ingen som vet hur det gått med dessa? Tiden går o det blir någ inte lättare o hitta dom :(

[nataschaj]
0

Dem är ej hemma. men nu blev jag väldigt nyfiken på rykterna.. kanske PM?

Men va ja uppfattade det som så hade under morgondagen den dagen dem blev stulna så hade ett gäng dem lösa, fulla som fan va dem ch det, så seriöst nä?.

Men skulle dem vara lösa nu så är dem förvildade. (troligt att dem ej är).

men rätt åt ägarna i alla fall.

fia-mia
0

Kan nån skicka PM där ryktena står? Jag sprider dem inte vidare

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus