Stopp för tjurfäktning
Äntligen börjar det hända saker i Spanien. Katalonien har beslutat att förbjuda tjurfäktning enligt svt text. Hoppas fler regioner följer efter.
Härlig nyhet! Som sagt, hoppas att fler följer efter men det kan ju ta tid med tanke på hur rotad traditionen är i landet och Katalonien har ju ett speciellt förhållande till övriga Spanien. Men ett steg i rätt riktning :)
Paulina
Hoppas verkligen att det blir ett förbud. Vill spy på dessa tjurfäkare och alla åskådare som sitter och tittar på det som om det vore teater elr bio. Helt absurt. Hoppas nu verkligen att det blir ett förbud! Vore ingenting annat än rätt!
Jag blev så glad när jag såg nyheten om att katalonien förbjudit tjurfäktning. Nu kanske det kan bli ett tryck på resten av spanien så dom också förbjuder det. Dock har jag läst i tidningen att någon minister istället ville kulturmärka sporten… Hoppas någon sätter den karln på sin plats!
#3 Samtidigt kan jag förstå den ministern eftersom just tjurfäktning faktiskt ses som ett kulturkännetecken för Spanien och traditionens band är mycket starka! Och djurskyddet i övrigt i landet är kanske inte så mycket att hurra över.. Nu menar jag inte att jag själv tycker att det är okej med tanke på vad djuren utsätts för så missuppfatta mig rätt :)
Paulina
#5 jag förstår vad du menar och jag håller med dig i det.
JA!! vad bra att dom tänker förbjuda, hoppas fler gör det också!!