Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettövriga-djur
Läst 3028 ggr
ala02
0

Inte bara katter

Aviendha
0

Ja, det är många djur som går det ödet till mötes när ägarna ledsnat på dem. Det finns nog ett stort "mörkertal", de flesta vet ju om att katter ofta dumpas, men det gäller ju även kaniner, reptiler som artikeln berättar om, illrar, ja det finns tom. förvildad guldfisk i några svenska sjöar/tjärnar!

(ps. tog mig friheten att göra din länk klickbar)

spiritedaway
0

Finns t.o.m hundar som har dumpats, även om det kanske är mer sällan här i sverige.

Aviendha
0

#2 Ja, sett till andra länder så är det nog mer ovanligt här. Vi har inte gatuhundar på det sättet men vem vet, det är kanske inte osannolikt att vi kommer få?

spiritedaway
0

#3 Mm men det var ju nånstans som någon hade bundit fast en hund i skogen. Hemskt.

Förhoppningsvis kommer det inte bli så i sverige. Jag tror inte risken är överdrivet stor heller.

Aviendha
0

#4 Finns folk till allt Skrikandes

spiritedaway
0

Tyvärr ja :/

ala02
0

Jag var nog väldigt blåögd och trodde det bara var katter som lämnades. Hittade den här artikeln när jag vaknade och inte kunde somna om. Hoppas de inte är dumpade.

http://helahalsingland.se/ovanaker/edsbyn/1.2196746-vem-har-glomt-ett-marsvin-och-en-hamster-i-byn

Aviendha
0

Eftersom det var bäddat och lämnat med mat så känns det ju inte som en tillfällighet/slump att hamstern och marsvinet var ute i buskarna och det är vanligare än man tror..

(ps. igen Flört det är enklare att komma till sidan om länken är klickbar. I denna tråd, inlägg #1 finns en enkel instruktion för hur man gör klickbara länkar Glad)

Ilya
0

Jag mår illa..

Människor är hemska, riktigt riktigt RIKTIGT hemska.

Caspia
0

Jag har sammanställt en lista över dumpade marsvin, är hittills uppe i 75 st.

Envishet och drömmar

Mari
0

#10 Du kan dra bort marsvinet ifrån Edsbyn som var nyligen. Det var två hamstrar det var, marsvinet är bara ett faktafel.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Caspia
0

# 11. Ok, tack. Det blir dokc fortfarande samma summa för det satt ett marsvin i ett soprum i Göteborg häromdagen. Henne har jag träffat så jag vet att hon inte är en hamster. ;-)

Envishet och drömmar