JO-anmälan, sen då?
För att fatta mig kort har jag anmält en råttuppfödare till länsstyrelsen. Länsstyrelsen har då helt skitit i att inspektera då uppfödaren mailat till de och skrivit att hon slutat med råttor.
Jag JO-anmälde då länsstyrelsen iom att det är helt sanslöst att bara lita på henne över mail sådär utan att kolla att det faktiskt stämmer.
Idag kom svaret från JO - de lägger ner ärendet de också, och baserar det på att inspektioner har blivit gjorda förra året.
Funderingen nu är om det går att dra ärendet vidare till annan instans, eller är det bara att ge upp?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Att komma åt likgiltiga djurskyddsinspektörer är helt omöjligt. JO bryr sig inte om djurskyddsärenden. De bryr sig inte ens om de som handlägger djurskyddsärenden sätter lite tillspetsat fel papper i fel pärm på fel dag, något som JO annars alltid nappar på.
Tyvärr är det inte bättre än så. Någon som har tid skulle ju kunna ringa till diariet hos JO eller till kanslichefen och be att få en förteckning över hur de handladt djurskyddsärenden under t ex de senaste tre åren.
Gå till tidningarna, om du vill få något att hända.
Det får bli pressen, får se om nån nappar. Tack för svaren!
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram