Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: lantbruksdjur
Läst 257 ggr
Uppkatten
0

Kor misshandlas hos Arlabonde

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Filmerna inifrån gården avslöjar våldet • Varning för starka bilder • Arla stänger av bonden
Uppkatten
0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppmanar anställda att köpa egna skaft om de slår sönder dem mot korna
Grodan
0

Fyyyyyyyyyyyyyyyy

och jag reagerar starkt på att de ens visar sådana bilder/filmer…. fy… får ju ont i hela j-vla kroppen av att se sånt sk-t

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Uppkatten
5

Fast bra att det visas. Det behövs vittnen när djur far illa, eftersom djuren själva har svårt att larma om sin situation.

Magi-cat
0

Jag kan inte titta, det är så fruktansvärt ofattbart sorgligt! 😡😭

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
0

Ja, det här var tufft att se. Det gjorde ont inombords.

UlrikaD
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemskt!

Tarotstollan
5

Orkar inte titta.

Bra att Arla säger till men hur går det med korna?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
4

Ja, det var bra att Arla stänger av bonden. Hoppas att det inte bara blir tillfälligt, så att han fortsätter sin misshandel när uppmärksamheten har lagt sig. Det enda rätta skulle vara att han buras in, eller åtminstone får djurförbud resten av livet! 🤬

Uppkatten
4

Jag förstår ö.h.t. inte hur man kan göra så som sker i inslaget mot en annan levande varelse.

Magi-cat
1

Han måste ju få någon påföljd eller åtminstone omedelbart djurförbud! Det tar men för självklart, men det kanske det inte är …

• Redigerat 2025-12-10 08:02 av Magi-cat
Draken
0

Fy fan 🤬😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

UlrikaD
4

Man kan ha vilka åsikter som helst om Djurrättsallansen. Men faktum kvarstår ändå att ingen har hjälpt dessa djur innan trots att Länsstyrelsens varit medvetna om vad som pågått. Nu är djuren tagna därifrån. Hoppas bara inte Lst tar den "lätta" utvägen nu och avlivar korna. Dom förtjänar ett nytt liv.

https://www.tv4play.se/korthet/f35b9bde3e8052bc15c4?panelId=5wccxkamD5ffY9hurAO3m9

Just nu genomför flera myndigheter en insats mot den gård på Öland där Kalla Fakta i går avslöjade brutal misshandel av mjölkkor.
Grodan
1

hoppas de kan få ett nytt hem, så rara stackars kossorna

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
0

Tyvärr verkar det som om kossorna kommer att slaktas nu. Vad man kan läsa sig till hittills iallafall.😔

Uppkatten
1

Ja, tänk att döden alltid ska vara "lösningen". De här kossorna borde istället få världens bästa ko-liv efter allt de varit med om.

Uppkatten
0

En Arlabonde på Öland har blivit av med sina djur efter att ha misshandlat dem, rapporterar TV4 Nyheterna.
Uppkatten
0

Det ska finnas mer än 700 djur på gården skriver Djurrättsalliansen. Är det möjligt?

Djur har tydligen hämtats idag, men det finns även djur kvar.

Uppkatten
0

I slutet av förra året publicerade Djurrättsalliansen från en öländsk mjölkgård, som bland annat visar hur djur utsätts för våld...
Magi-cat
0

Antalet mjölkgårdar har minskat med 149 stycken sen 2021. Även mjölkkorna blir färre, även om antalet kor per gård har ökat.
Uppkatten
0

I början av december avslöjades hur kor på en mjölkgård på Öland blev slagna med gödselskrapor och hoppade på. Nu åtalas två män i 40-årsåldern som är anställda på gården för grovt djurplågeri.
UlrikaD
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla kor är kvar och Arla köper återigen mjölk därifrån. Hoppas dom gjort nån uppföljning hur djuren har det nu.

Draken
0

#22: Fy fan. Jag gråter 😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis