Ankor får eskort till "nattparkering"
I Thirsk i England har en flock ankor börjat övernatta på en parkeringsplats, förmodligen för att undvika rovdjur som jagar vid vattnet. De gör det vid exakt samma tid varje dag.
Nu har människorna i byn börjat följa dem från sjön, för att se till att de inte blir överkörda på vägen. "The duck wardens" vaktar dem även vid parkeringen så att de får sova ostört. Sedan följer de ankorna tillbaka till sjön på morgonen.
https://www.instagram.com/reel/C__yWCNPAod/?igsh=MWg0anF4enpnYTFvbA==
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Så underbart! 💖
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det ska väl vara i England det kan hända … 🙂🦆 En bra förebild.
Hoppas de får vara i fred på nattparkeringen i fortsättningen också, nu när det blivit känt.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Alltså på riktigt, underbara människor.💖
Vilka kontraster det finns i världen.
- Redigerat 2024-09-23 11:41 av UlrikaD
Så härligt ❤️
/Maria
Heja på! Mer sådant! 👍
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Härligt att folk bryr sig!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Undrar hur kort sträcka det är till parkeringen? Eftersom dom inte flyger utan väljer att gå. Tittade i en spegel idag och såg en knäppskalle som skulle kunna vara en sån ankvandrare😎
Det verkar vara en bra bit och med deras korta ben så går det nog inte så fort.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Skulle tro att det är svårt för dem att flyga inne mellan husen. Ankor är nog inte så vana vid att flyga inne bland bebyggelsen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#9 Jaja det kan ligga nåt i det🙂
Är det inte änder kanske unga gräsänder och inte ankor om man ska vara noga med dom förresten🤔
#11: Kanske det. Det stod "ducks" i texten så jag tittade inte så noga. Är inte särskilt bra på att känna igen olika fågelarter. 😊
❤️
💖🧡💛💚💙💜