Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketterdjurskyddhundar
Läst 246 ggr
Uppkatten
1

Omhändertagna taxar

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Matskålar med bajs i. Sår, kala fläckar, rinnande ögon. När länsstyrelsen gjorde en kontroll hos paret i Östergötland som bedrev kennelverksamhet var de flesta av taxarna instängda i små transportburar. Över 100 hundar omhändertogs på stående fot. Flera var i så dåligt skick att de senare avlivats.
Maria
0

Så fruktansvärt.
Taxar står mig nära hjärtat men det spelar såklart ingen roll vad det är för ras.

/Maria

Magi-cat
0

"kennelverksamhet", visst … 😠

Har ingen reagerat förut, 123 hundar i misär borde märkas på något sätt … Mycket hemskt och sorgligt att läsa om!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

UlrikaD
2

#2 Skk reggad kennel sedan många år. Många anmälningar Ingen har brytt sig.

Magi-cat
0

#3 😠😭

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

UlrikaD
0

20-tal taxar avlivade efter vanvård på kennel

https://www.aftonbladet.se/a/vg6Vg4

UlrikaD
0
Länsstyrelsen har fattat beslut om att avliva ytterligare 26 av de 125 hundar som omhändertogs efter omfattande vanvård på en kennel utanför Linköping. Totalt har det nu beslutats att 56 hundar måste avlivas och uppfödaren misstänks för djurplågeri.
Maleficum
0

#7: Verkar dessutom som att tre dött "av sig självt" så sammanlagt är 59 döda.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaD
0
Över 600 personer har anmält intresse för att få ta hem någon av de hundar som omhändertogs från en kennel utanför Linköping i augusti. Inom kort kommer de första hundarna ut till försäljning på länsstyrelsens hemsida. – Nu börjar arbetet med att granska intresseanmälningarna. Det viktigaste för oss är att hundarna ska få möjlighet till ett bra liv, säger Kristoffer Hellberg.
UlrikaD
0
Den 16 augusti 2024 fattade Länsstyrelsen ett beslut om ett omedelbart omhändertagande av ett större antal hundar. Länsstyrelsen har nu beslutat att vissa hundar kan säljas och omplaceras till nya hem.