Jägarmisstag
Helt otroligt korkat och oförsvarbart.
/Maria
Visserligen råkar 🫣 jägare skjuta både hästar och hundar av misstag men de flesta vargar som skjuts "av misstag" torde vara väldigt noggrant siktade på. 😉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
"Ett väldigt ovanligt misstag". Jaha, men så ovanligt är det inte att jägare råkar ta fel på den ena och det andra…
Frågan är väl om han ens hade glasögonen eller linserna på sig när han inte ser skillnad på en bock och räv, ännu mindre en varg. Eller var han helt blind från början?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det vet vi ju av erfarenhet att jägare tenderar att skjuta på allt som rör sig, inklusive på varandra, och att de inte kan skilja en myra från en elefant…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Frågan är väl … hm … "trodde" …. Det är t.o.m. olika färg på räv och varg. Det låter som lite svårt att ta så miste om man inte är totalt okunnig om djur (och då ska man inte jaga över huvud taget), ser väldigt dåligt (då ska man inte ha vapen i händerna) eller något annat. Vilket det än är så måste det få en del konsekvenser, tycker man.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen