Belysning som inte stör fladdermössen
Intressant reportage om hur människan kan göra för att undvika att störa fladdermössen.
https://sverigesradio.se/artikel/rod-belysning-raddar-fladdermossen-stors-inte
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
I mönsterås finns det en del av cykelväg som är rödfärgad, cyklat igenom det, men usch, jag som hatar fladdemöss var livrädd att det skulle komma xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Vad bra att det finns och det borde vara mer känt för fladdermössens skull! 😍
#1 Där jag bor har vi massor av fladdermöss som flyger omkring på kvällarna. 🙂 Du skulle kanske kunna vänja dig?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2 Haha nej de är otäcka och äckliga enligt mig :P Vi har fladdemöss här med och avskyr dem, får panik varje gång jag ser dem. En gång höll en på att landa i mitt hår, snacka om panik, den flög precis ovanför mitt huvud :P
#4 Så nära har jag aldrig varit någon. 🙂🦇
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vi har många där jag bor. Har aldrig upplevt dem som varken närgångna eller besvärliga. Är jätteglad att få bo bland fladdermöss, harar, rävar, grävlingar, rådjur, tornseglare etc. 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#4 Min förra katt släpade in en också en gång, men var död :P
Varit med om när jag bodde hemma med att en fladdemus flög in på natten och på morgonen satt den på fönsterkarmen :P Så jag har varit "för nära" dem haha! Min sambo räddade en från vattnet en gång, hade den på armen, som tur var så var jag inte med då :P
#5 Jag tycker dem är äckliga :P Harar, rådjur mm älskar jag att ha runt om här, fladdemöss är ett av väldigt få djur jag inte vill ha nära mig :P