Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettvilda-djur
Läst 98 ggr
Uppkatten
2

Belysning som inte stör fladdermössen

Intressant reportage om hur människan kan göra för att undvika att störa fladdermössen.

https://sverigesradio.se/artikel/rod-belysning-raddar-fladdermossen-stors-inte

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Längs Fyrisåns södra delar är belysningen på gång- och cykelvägar rödfärgad.Nu får vi förklaringen.
Fridaaaa
0

I mönsterås finns det en del av cykelväg som är rödfärgad, cyklat igenom det, men usch, jag som hatar fladdemöss var livrädd att det skulle komma xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magi-cat
1

#0 Vad bra att det finns och det borde vara mer känt för fladdermössens skull! 😍

#1 Där jag bor har vi massor av fladdermöss som flyger omkring på kvällarna. 🙂 Du skulle kanske kunna vänja dig?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
0

#2 Haha nej de är otäcka och äckliga enligt mig :P Vi har fladdemöss här med och avskyr dem, får panik varje gång jag ser dem. En gång höll en på att landa i mitt hår, snacka om panik, den flög precis ovanför mitt huvud :P

Magi-cat
0

#4 Så nära har jag aldrig varit någon. 🙂🦇

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
0

Vi har många där jag bor. Har aldrig upplevt dem som varken närgångna eller besvärliga. Är jätteglad att få bo bland fladdermöss, harar, rävar, grävlingar, rådjur, tornseglare etc. 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
0

#4 Min förra katt släpade in en också en gång, men var död :P
Varit med om när jag bodde hemma med att en fladdemus flög in på natten och på morgonen satt den på fönsterkarmen :P Så jag har varit "för nära" dem haha! Min sambo räddade en från vattnet en gång, hade den på armen, som tur var så var jag inte med då :P

#5 Jag tycker dem är äckliga :P Harar, rådjur mm älskar jag att ha runt om här, fladdemöss är ett av väldigt få djur jag inte vill ha nära mig :P