Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettvilda-djur
Läst 161 ggr
UlrikaD
2

Rådjur mötte människor:(

Johns otäcka upptäckt • ”Omdömeslöst och empatistört” • Varning för stark bild
  • Redigerat 2024-01-03 17:18 av UlrikaD
Magi-cat
5

Finner inga ord 😭😡😭😭😭😭😭

INGET BROTT?!?!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Signur123
5

Det är så hemskt att jag bara vill gråta! 😭

@NN@
4

Usch vilka vidriga människor det finns..

Calcifer
6

Vidrigt att ett vilt djur inte är värt mer än så. Inget brott? Kanske inte, om de kan bevisa att rådjuret dog när det blev påkört. Men om de inte ens utreder vidare så bryr de sig väl inte vilket. Är såklart sjukt att göra så mot ett djur oavsett om det redan är dött men man tycker ju att de borde vilja ta reda på vilket. Levde det har det ju torterats till döds för skojs skull. Ingen frisk människa gör så.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Uppkatten
4

Det behövs mer undervisning om djur, mer samtal om djur, etik, moral, djursyn, djurskydd o.s.v. redan i förskola/skola.

Det här är inte OK.

Våld mot icke-mänskliga djur riskerar dessutom att leda vidare till våld även mot människor.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Åsa S
5

Den/de som har gjort detta bör man försöka hitta har man inte den där spärren som vanliga människor har, så har man nog lätt för att göra hemska saker mot människor med. Flera av de mer kända massmördarna började ju sin bana med att plåga och döda djur.

Signur123
5

#6: Precis. Om människan inte hittas och får hjälp, kan det utvecklas till sådant som räknas som väldig allvarliga brott. (För det gör tydligen inte detta.)

Tarotstollan
5

Men vad i he…..!👿🤬🤬
Hur sjuka är inte dessa människor som gjort detta, de är ju en fara för hela djurvärlden och mänskligheten!!!😭😭😭😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Grodan
2

Men fyfan vad vidrigt.

Jag börjar mer och mer gå tillbaka till hur illa jag tyckte om människor i min barndom. Människor är elaka skitstövlar! Fy!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rådjurstoken
3

Inget brott??? 🤬🤬🤬

Om vi utgår från att djuret först blev påkört (vilket allt tyder på) får vi verkligen hoppas att det var dött innan det bli söndersprängt av raketerna. Tydligen finns det folk som är totalt sjuka i huvudet. Finns det verkligen ingen brottsrubricering som går att använda där? Det ger i så fall signaler att vilka idiotier som helst är tillåtna. Vad hittar de på nästa gång? 🤬

Draken
2

Men fy fan rent ut sagt. Vad är det för fel på folk 🤬

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis