Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketter: djurskyddmoral-och-etik
Läst 76 ggr
UlrikaD
3

Mer hemskt om kycklingar

Kan säga direkt att jag delar denna film utan att ha sett den. Brukar inte göra så men klarar inte av det just nu.
https://www.tv4.se/artikel/4OZivtFbAHkVsHtx04b41w/filmerna-avsloejar-kycklingar-aeter-varandra-levande-i-kronfagels-fabrik

Dold kamera • Djurskyddsföreningen rasar: ”Det är bedrövligt”
  • Redigerat 2023-12-04 15:28 av UlrikaD
UlrikaD
0

Fick sätta in en annan artikel med en kortare film istället. Tv4 hade ett längre inslag.

• Redigerat 2023-12-04 15:29 av UlrikaD
UlrikaD
3

Nu har jag sett båda det korta och det lite längre inslaget. Även när det går "rätt" till enligt Kronfågel är det ju bara så in i h-vete fel och sjukt. Att det ens är lagligt är en skam.

Tarotstollan
0

Jag orkar inte se sådant, det är för vidrigt!😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
0

Tyvärr är kannibalism inte helt ovanligt när man håller stora mängder djur ihop på det här sättet…. Förekommer även bland grisar. Höns är gjorda för att leva i små flockar, i en miljö där de kan utforska och födosöka.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
0

Sedan undrar man ju om det fanns livsdugliga kycklingar bland de som sorterades bort… men det är ju inte djur det handlar om i de här sammanhangen, utan här handlar det om att producera - mat… så vem bryr sig om skadade/svaga kycklingar, i matfabriken…. Hemskt att människor hanterar djur så här. Helt i strid med djurets natur.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

UlrikaD
0

#5 Inga grymheter är i strid med människans natur. Precis som vanligt:(