Mer hemskt om kycklingar
Kan säga direkt att jag delar denna film utan att ha sett den. Brukar inte göra så men klarar inte av det just nu.
https://www.tv4.se/artikel/4OZivtFbAHkVsHtx04b41w/filmerna-avsloejar-kycklingar-aeter-varandra-levande-i-kronfagels-fabrik
- Redigerat 2023-12-04 15:28 av UlrikaD

Fick sätta in en annan artikel med en kortare film istället. Tv4 hade ett längre inslag.
- Redigerat 2023-12-04 15:29 av UlrikaD

Nu har jag sett båda det korta och det lite längre inslaget. Även när det går "rätt" till enligt Kronfågel är det ju bara så in i h-vete fel och sjukt. Att det ens är lagligt är en skam.
Jag orkar inte se sådant, det är för vidrigt!😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tyvärr är kannibalism inte helt ovanligt när man håller stora mängder djur ihop på det här sättet…. Förekommer även bland grisar. Höns är gjorda för att leva i små flockar, i en miljö där de kan utforska och födosöka.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Sedan undrar man ju om det fanns livsdugliga kycklingar bland de som sorterades bort… men det är ju inte djur det handlar om i de här sammanhangen, utan här handlar det om att producera - mat… så vem bryr sig om skadade/svaga kycklingar, i matfabriken…. Hemskt att människor hanterar djur så här. Helt i strid med djurets natur.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#5 Inga grymheter är i strid med människans natur. Precis som vanligt:(