Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketterdjurskyddhästar
Läst 103 ggr
Uppkatten
1

Vanvård, hästar

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tove Eriksson får regelbundna uppdateringar om att allt är bra med hästen Taste, som lämnats iväg till en djurhållare. Men plötsligt händer något. Ansvarig för hästarna säger att det sprids en smitta på gården, och att Taste är förgiftad. – Jag hade aldrig kunnat ana att det var så illa, säger Tove Eriksson.
Signur123
1

Men fy så hemskt! 😭 Jag såg filmen, dom var så magra… Man såg ju alla ben… Och att tre av hästarna dog sedan… Det är så hemskt att jag saknar ord.

Herveaux
1

Fy f-n, censurerat sagt. Det är en sak om folk kör sig själva i diket men när det går ut över djuren, det finns inga ursäkter. 🤬

// Harley

UlrikaD
0

Hästarna har svultit ihjäl men ingenstans sägs om något hänt med djurhållaren. Det är ju så grymt.

UlrikaD
0
”Undersök saken snarast innan någon av hästarna avlider”. Så stod det i en anmälan som länsstyrelsen fick in 2020. Tre år senare har tre hästar avlidit på gården. – Vi har utmaningar när det gäller resurser, säger Lena Malm som är tf enhetschef på Länsstyrelsen i Uppsala län.
Tarotstollan
0

😭😠

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
0

Som alltid i den här typen av ärenden vill jag påminna om att bakom djur som far illa finns oftast en människa som också farit väldigt illa…

Allt är inte heller alltid exakt så som det framställs i massmedia.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Grodan
0

fy fan vad vidrigt…

var delskötare till en häst som var nästan sådär mager, ville anmäla men andra skötaren sa att han var ok och red honom hårt sina dagar… mina dagar fick han äta och vila, då han annars bara snubblade och var så trött… fick upp honom lite i vikt, men då blev vi osams och han bytte stall (var i mitt stall)… har svårt att tro att han klarade sig speciellt länge med den skötaren…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Signur123
1

#7: Så sorgligt! Den människan kan inte ha velat hästens bästa… 😥