Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketter: allmäntlantbruksdjur
Läst 173 ggr
Magi-cat
0

När döda djur blir dekoration

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

När Ica Stormarknad i Nacka skulle pynta inför Halloween gick det lite snett. En nedblodad spädgris och blodiga grishuvuden uppskattades inte av kunden Micaela
Signur123
0

Var det riktiga grisar?!

Nordanälvens
2

Det är ju inte vackert i slakthusen eller på grisgårdarna, så bra att de som äter kött får en bild av vad det är de faktiskt äter. Veganer och vegetarianer har ju inget att göra vid köttdisken så vi kan ju strunta i att glutta på "festligheterna".

Han/honom

[Moon AppleGrey]
1

#2: ja, hon í artikeln äter ju kött…

Däremot brukar vi andra vara tvungna att gå förbi köttdisken för att komma fram till de varor vi ska ha. 🤷‍♂️
Och min ica har blandat så att t.ex vegansk korv finns bland de med animaliskt kött.

• Redigerat 2023-10-30 14:25 av [Moon AppleGrey]
Magi-cat
0

#1Jag vet inte om det var riktiga grisar, eller "dekoration".
Makabert i alla fall.

Magi-cat
4

#2 Det är viss skillnad. Avsikten var inte att avskräcka eller upplysa utan "pynta " till halloween, som en kul grej…

UlrikaD
10

Vare sig det var äkta eller inte.
Vare sig man äter kött eller inte.
Döda djur ska ju aldrig vara "en kul grej".
Vad ger det för intryck till barn t.ex?
Om man ska äta djur ska det väl göras med nån form av respekt iallafall. Att folk blundar för hur köttindustrin ser ut idag är ju en sak.
Att skylta med döda djur som "skoj" är att ta det ett steg längre.

Herveaux
5

Jag älskar Halloween. Jag äter kött. Jag vet hur köttet "blir till" mellan gården och butikens kyldisk.

Det här tycker inte jag var varken roligt eller festligt, oavsett om grisarna är fejk eller äkta. Kadaver/styckdelar/kött ska inte användas som ett spektakel.

Ska man absolut dekorera med mat så varför inte använda frukt eller grönsaker som kan ge inspiration till ett roligt pyssel för hela familjen?
Sen när högtiden är förbi så kan dekoren återgå till naturen och ätas av djur ovan eller under mark. Win-win.

// Harley

Asti hasti
5

Usch vad hemskt! Hur kan man ens tänka tanken att det skulle vara ett roligt halloween skämt? 😡

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
4

Jag håller med #6 och hade nog skrivit ungefär samma sak tidigare idag om jag hade haft tid.

[Moon AppleGrey]
3

#5: inget kul med detta tycker jag.
Bara osmakligt.

Uppkatten
2

Otroligt osmaklig.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2

Så fruktansvärt obehagligt!🥹

Jag äter tyvärr fortfarande lite köttprodukter men jag tycker att detta är fruktansvärt vidrigt, inte alls något roligt som dekorationer.🤢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
4

Jag äter kött och jag vet mycket väl hur köttet hamnar i köttdisken i affären, men detta är makabert och inte okej i min värld. Spelar ingen roll om det är äkta eller inte.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis