Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etiketterdjurskyddmoral-och-etik
Läst 101 ggr
UlrikaD
1

Vanvårdad minigris:(

Den 46-åriga läkaren gödde sin minigris Olle tills han blev så fet att han varken kunde se eller resa sig upp. Nu döms hon till dagsböter för djurplågeri.
Signur123
1

Men så sorgligt… 😥 Fanns det inget dom kunde göra för att rädda honom?

Krullibull
1

Och bara runt 5000 kr i böter?! Det sätter ju absolut ingen standard om man kommer undan så enkelt!

Signur123
0

#2: Tänkte jag också på…

Uppkatten
1

Otroligt ledsamt.

Tror att kombinationen med att grisen uppvisade stark stress kan ha bidragit till att man valde att avliva. Men undrar förstås om det verkligen var nödvändigt.

Skönt att ägaren blivit av med sin läkarlegitimation. En läkare som beter sig så där vill man inte träffa på.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
1

Det är alldeles fruktansvärt! 😭

När jag först såg artikeln tänkte jag faktiskt på om hon "odlat upp" grisen för att göra experiment på den … Något sådant framkommer dock inte.
Det finns inte en chans att en läkare (eller vem som, förresten) inte skulle inse det uppenbara att grisen, en levande varelse, lider.
Om hon inte förstår det borde hon aldrig blivit läkare.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Smihast
1

Nae, va sorgligt… blir så ledsen av att se bilderna och läsa artikeln…😞
Hoppas inte att det kommer att förekomma igen😭😭

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

UlrikaD
1

Bilderna var ju fruktansvärda.
Men tänker att det inte var konstigt om grisens beteende var panik och stress. Om han vuxit upp där som ensam gris och 1-2 människor. Sen inte kunna se och förstå om det kommer många människor på en gång och tar i honom. Vem skulle inte skrika och sprattla i den situationen?

Uppkatten
1

#7 Absolut. Men vi vet ju hur lst betraktar rädda katter….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

UlrikaD
0

#8:Ja, tyvärr.

Draken
0

Tragiskt 😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tarotstollan
0

😭🤬

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!