Stuteri i Danmark đđđ
Har ni hört om det hÀr stuteri i Danmark med över 300 hÀstar? Detta skedde för ett tag sedan men jag skriver ÀndÄ för jag Àr ganska upprörd. NÄgon hittade runt femtio nergrÀvda hÀstkadadaver pÄ stuteriets mark. Det anmÀldes sÄklart och man försökte förstÄ ifall hÀstarna dött av svÀlt. Det hade nog varit möjligt dÄ det hade delats bilder pÄ hÀstar frÄn detta stuteriet som var i extremt dÄligt skick. Blev sÄ ledsen nÀr jag hörde om detta och ville bara berÀtta för alla och skriva av mig lite.
Ja, lĂ€ste om det för ett tag sedan. SĂ„ hemskt đ
Mvh đŸ
"Precis som alla bra, glada, roliga saker mÄste fÄ ett slut, sÄ kommer lÀskiga och sorgliga saker ocksÄ att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
Men fy vad hemskt⊠att det finns mÀnniskor som gör sÄnt! Om kropparna hittades nergrÀvda var det ju inte ens till att Àta, vilket gör det hela Ànnu vÀrre.
Obehagligt!

Han har fortfarande djur tydligen. Finns massa hemska filmer och vittnesmÄl frÄn tidigare stÀllen. Förv2 mÄnader sen var det en demonstration angÄende honom.
Bedrövligt. Jag har inte lÀst om det hÀr sjÀlv (Ànnu) men hoppas att myndigheterna granskar detta sÄ att fler hÀstar inte ska fara illa.
SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.

#5 Han har haft det uselt (med döda djur som pÄföljd) i över 10 Är. Har inte hÀnt nÄt.
#6: Men herregudâŠ
#6 Bedrövligt. Det borde inte vara möjligt.
SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.
#5: det fÄr vi verkligen hoppas!
#4: fy!