1500 kor tvingas stå inne
Otroligt ledsam och olycklig utveckling.
Kor är inte gjorda för att hållas inne i 18 månader i sträck (eller längre).
Vi skulle aldrig acceptera att hästar utsattes för samma sak.
https://nyadagbladet.se/miljo/studien-1500-kor-ska-hallas-inne-i-18-manader/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Men va F..!👿👿👿
Skall de göra det ännu sämre för korna? Är de helt urblåsta i huvudet?
Det de skall kämpa för är väl att korna skall få vara ute mera och få bättre villkor, inte sämre!!👿😭
Varför låser de inte in forskarna i 18 månader och att de inte får gå ut istället?
Då kan de ju prata med dem efteråt och fråga hur de mår utan frisk luft och rörelse.
T o m våra fängelsekunder har det bättre än korna!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Grymt att korna inte får vara ute alls under så lång tid.
I Göteborg bedömde de tydligen att studier redan har gjorts som visar att kor mår bra av att få vara ute.
Så dåligt beslut av Uppsalas etiknämnd.
Otroligt dåligt av LRF att vilja minska ner kornas betesrätt. Bra att ekobönderna protesterar, men ingen bonde med samvete borde låta korna vara inne hela sommaren.
Väldigt, väldigt illa! 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tänk om korna kunde gå ut och demonstrera på gator och torg, eller åtminstone skriva insändare i tidningar. Sådana som inte kan tala om vad de tycker, får tydligen behandlas hur som helst. När ska vi inse att djur faktiskt är levande, kännande varelser? 😢
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#0: Men varför i hela friden skall korna hållas inne ? Det är mig helt obegripligt 🤬
Djurmisshandel på hög nivå. Vad säger LS eller JBV om det hela ?
- Redigerat 2023-05-05 10:32 av Draken
Kanske dags att bojkotta mjölkprodukter… 😥
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
HUR, kan man ens fundera på om korna måste gå ut!? Dem är levande varelser, som för att må bra måste vara ute. Fattar inte hur man kan va så grym! Det är inte som att korna kan utöva sina naturliga beteenden inomhus..! Tänk att vara instängd på så litet utrymme så länge.. usch säger jag bara!