18 000 kor döda i brand
Jag tänker att det kanske inte är så smart att ha 18 000 kor på samma ställe.
Hoppas att ansvariga tänker till, och lär av detta…
https://www.dn.se/varlden/storbrand-pa-bondgard-18-000-kor-doda-i-texas/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Usch vad det gör ont i hjärtat att läsa.
/Maria

#0: nä inte smart alls…usch.
Helt och totalt vansinnigt! Man orkar inte tänka sig hur det måste ha varit för djuren i det där helvetet … 😭 Det borde inte kunna hända!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
😭😭😭 Hoppas att de får förbud att ha djur i framtiden!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Djurförbud kommer de inte att få, för det finns massor av sådana enorma djurfabriker runtom i världen. Anläggningar som är helt vansinniga beträffande djurvälfärd, risk för smittspridning osv. Tyvärr kommer de att finnas kvar så länge de är lönsamma, dvs så länge folk fortsätter att köpa deras kött. Tänk om folk i stället mer kunde fråga efter ekologiskt och närproducerat kött! Från djur som har fått gå ute i hagar och beta grönt gräs under solen, och gynna den biologiska mångfalden genom att hålla landskapet öppet.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/

#5: ja precis…man måste själv välja andra alternativ…det gör jag.
Tyvärr tar det nog lite för lång tid att vänta och hoppas på att folk ska ändra vanor. Det måste till bestämmelser och gå hand i hand med upplysning och motivation.
Riktigt hur det ska gå till - jag vet inte, men något måste förändras snarast.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#7: ja du har ju rätt förstås…men djurskyddslagar är inte precis lätt att få till.
Man kunde åtminstone ha regler för brandskydd i stallarna, antal djur per ladugårdslänga, hur tätt stallarna får ligga, regler för förvaring av hö och halm o.s.v. Frågan är vad som finns av sådana regler i olika länder i dagsläget.
Finns hemska ställen utomlands där fälten är så fulla av boskap att djuren knappt kan röra sig…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.