Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettvilda-djur
Läst 100 ggr
Uppkatten
2

Olika viktiga djur

Intressanta tankar kring nyckelarter.

Många djurarter är helt avgörande för att ekosystemen inte ska kollapsa.

Artikeln får mig att tänka att människan nog inte kan betraktas som en nyckelart…?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LlWjVP/de-viktigaste-arterna-for-att-undvika-kollaps

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Skyddet av hotade arter har blivit ett hett ämne det senaste året. Men vilka arter ska man prioritera i första hand? Är
Tarotstollan
3

Ja, människan är väl den värsta arten av alla. Hur många arter har vi utrotat?!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Draken
2

Människan är världens farligaste rovdjur.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

TccT
0

Så i Europa är lodjur och varg ett par nyckelarter….🤔
Hoppas det inte blir jakt på mygg oxå🦟😄

Tarotstollan
0

#3. Blev det jakt på mygg så skulle de ju ha "några" att skjuta på. Det kanske vore en bra gärning att införa den jakten istället för på de andra djuren men endast med gevär och inga sprayer eller annat gift.
Då hade de att jaga till den dagen jorden gick under!

Uppkatten
0

Tycka vad vi vill om myggor, men de bidrar mycket till våra ekosystem. De bidrar med näring ("myggbajs") och de blir själva näring till t.ex. fåglar. Dessvärre är vissa myggarter dessutom stora sjukdomsspridare, vilket kan bli ett ökande problem för oss här norrut, varteftersom klimatet blir allt varmare.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
0

#5. Det var mer ironiskt menat för myggor är viktiga men väldigt jobbiga. Själv är jag jätte allergisk mot deras stick.