Död ponny hittad
I dag berörs jag extra av den här rapporteringen från Gotland…
Som barn/tonåring bodde jag där under flera år, och hästar var mitt liv…
Vad jag förstår så handlar det här om en barnfamilj som hittat familjens ponny död i hagen.
Ärendet utreds nu som misstänkt djurplågeri.
Jag hoppas att det finns en rimlig förklaring till fyndet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
😥😥😥
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Nämen! 😢
Hur kan någon snyft 🥺 döda 😢 en häääääääst!!!? 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
#3 Vi får se om det verkligen är så, eller om det bara ser ut på det sättet.
Men det är förstås väldigt obehagligt och otryggt för alla i närområdet.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
🐴☠️=😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Fruktansvärt!😢
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Om någon dödade/eller att en av hästarna jag känner bara dog (fast den inte borde göra det) skulle jag bli helt förkrossad. Måste varit fruktansvärt hemskt för familjen som ägde ponnyn.
😔😢
😭😭😭😢😢🥺🥺😔😔👎🏻😦😭😭😭
Så hemskt!
😭
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
😭😭😭
Vad obehagligt om nån gett sig på ponnyn ! 🤬🥺😡
#11: Alltså fy f'n. Jäkla idioter 🤬
Hur kan någon vara så *#}$+|€> elak!!!??? 🐴😡😭🤬😠
#17 Ofta är det inte "extra elaka" personer som gör sådant här, utan det är människor som själva mår och fungerar dåligt. Och möjligen hade ponnyn på något sätt lyckats skada sig själv, vad jag förstod så kunde man inte HELT utesluta det.
Det är ju sant.
Tragiskt, oavsett hur det har gått till.
Precis. 😔🐴
Finns en liten risk att den blivit sparkad av en av de andra hästarna och dog (speciellt om de andra hästarna var skodda bak).
Finns en filmsnutt på youtube där just det händer, en hingst blir sparkad mitt i pannan av ett sto och dör direkt.
Man önskar ju nästan det är fallet (även om det är otroligt tragiskt) men känns bättre det är "naturligt" än att en människa gjort det (och som kan göra det igen).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Du har så rätt, Maleficum. Det känns nästan alltid bättre när ett djur dör naturligt även om det fortfarande är otroligt tragiskt. 🐴😔