Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettdjurskydd
Läst 122 ggr
Uppkatten
1

Misstänkt djurplågeri

Rättegång pågår för misstänkt djurplågeri vid Blekinge exotiska värld. Trist när folk som borde ha kunskap inte sköter sig…

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/djurparks%C3%A4gare-misst%C3%A4nkta-f%C3%B6r-djurpl%C3%A5geri/ar-AA16BvjW?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=2ba489cb30e646d39bdaf31d786a58ff

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Döda djur i frysboxar, underviktiga och undernärda djur samt flera anmälningar mot djurparken. Under flera års tid har ägarna till numera nedlagda Blekinge exotiska värld misskött djurhållningen. Nu är de misstänkta för djurplågeri.
Draken
1

Dessa har hållit på en längre tid. De far fram och tillbaka över länsgränserna.

Tror det är tredje eller fjärde gången dessa idioter står åtalade för misstänkt djurmisshandel. Tidigare har de även blivit åtalade för Artskyddsbrott, grovt artskyddsbrott och smuggling.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-01-23 12:22 av Draken
Uppkatten
0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Två män döms för djurplågeri efter misskötsel på Blekinge exotiska värld i Karlshamn. Den ene döms även för artskyddsbro
UlrikaD
0

#2 Åklagaren drog tillbaka en del punkter. Hade dom fått stå kvar kanske det blivit annat utfall.

Draken
2

#2: Det är ju löjligt, det är ett hån mot djuren och andra som drabbas av deras idiotier.

Men jag vet mycket väl vilka detta är, så jag kan tyvärr inte säga att jag är förvånad 😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis