Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettdjurskydd
Läst 86 ggr
Uppkatten
1

Kycklingar far illa

Sjuka och skadade kycklingar.

Nu utreder polisen huruvida Kronfågels uppfödare gjort sig skyldig till djurplågeri.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEAmm1/polisen-utreder-kronfagel-gard-for-djurplageri

Jag tycker att det här är en otroligt ledsam hantering av djur. Kycklingar är inte alls gjorda för att leva i så här stora flockar, eller på det här sättet.

Många kycklingar går inte heller att "friköpa" i syfte att ge dem ett bättre liv, för de har så ont i sina kroppar att de aldrig kan bli friska djur igen. Vi avlar på djur och egenskaper som det aldrig borde avlas på. Och vi gör det för vår skull. Inte för djurens skull.

Få förstår hur illa kycklingarna har det. Eller vill inte veta/se det.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Aftonbladets granskande program 200 sekunder avslöjar hur kycklingarna har på en av Kronfågels gårdar. På de smygtagna
Uppkatten
1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Aftonbladets granskande program 200 sekunder visar bilder på sjuka kycklingar som filmats på en av kycklingjätten Kronfå
Karmatarerskanise
0

Ja människan är skyldig till sånt hemskt djurplågeri. Allt för pengar.

Magi-cat
2

Ändå - det här är ju inget som helst nytt, det kommer larmrapporter nu och då och sedan fortsätter allt vid det gamla, hemska … 😭

Rekommenderar Per Jensens bok: "Världens vanligaste fågel"

https://www.bokus.com/bok/9789127171138/varldens-vanligaste-fagel-en-karleksforklaring-till-hons/?gclid=Cj0KCQiA37KbBhDgARIsAIzce14OqD-s2dMUlDFkaVGysJ99rimPrJz0bU8RzpCIQhwEBDL5FWs7hiQaAtqCEALw_wcB

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Köp Världens vanligaste fågel : en kärleksförklaring till höns av Per Jensen. Skickas inom 2-5 vardagar. Fri frakt över 199 kr. Välkommen till Bokus bokhandel!
Uppkatten
2

Precis. Det gör ju bara saken ännu värre. Att människan bara fortsätter att blunda.

UlrikaD
3

Försökt ta upp Kronfågel med min ica butik då det är det enda märke dom säljer. Det handlar bara om pengar allting. Och att vägra vilja se.

Magi-cat
1

Exakt, det är pengar det handlar om, bara pengar … Stormen blåser ett tag, folk är upprörda, de lovar titta över om någon brustit i rutinerna och snart går allt på som förut … 😭

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
2

Vi konsumenter har ett stort ansvar att inte köpa den här typen av "produkter" tänker jag. Vill vi inte ha den så ökar pressen att förändra.