Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurskydd
Läst 89 ggr
Uppkatten
4

Klartecken för minkuppfödning

I Danmark blir det OK för minkuppfödning igen efter nyår.

Minkfarmerna stängdes i och med pandemin. "Minkskandalen" har man kallat det för, eftersom beslutet att stänga farmerna saknade laglig grund.

Jag tycker att det är en ännu större minkskandal att/om farmerna nu får öppna igen.

Minkar och katter har många likheter - men vi skulle aldrig acceptera att katter hölls på det här sättet.

Dessutom vill minkar hålla till kring vatten, vilket de inte får i de små gallerburar som de förvaras i.

Människor behöver inte päls. Det är hög tid att sluta med den här typen av uppfödning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xg4v0G/omstart-pa-gang-for-dansk-minkuppfodning

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Minkuppfödning blir tillåtet i Danmark igen efter nyår. Men frågan är hur många minkfarmare som står redo att börja om p
Asti hasti
1

Dåligt 🥺

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
1

Dåligt beslut, en allvarlig tillbakagång! 😭😡

Varför? Det borde finnas mycket bättre saker att ägna sig åt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lona
0

Förmodligen en ganska korkad fråga men hur har minkarna i Danmark det? Ännu sämre än de svenska?
(Jag tänker att deras lantbruk har sämre lagar och regler för djuren än i Sverige. Logiskt att det gäller minkarna också.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
3

Då får vi hoppas att det inte är någon som vill starta upp igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Lilium]
3

Men… Men… Varför i hela friden ska de gå tillbaka i utvecklingen? 😤Detta ska inte få vara ok!

Lona
2

Man kan ju tycka att det tragiska med det som hände den danska minkindustrin i samband med corona vore att tusentals minkar avlivades och dumpades, inte att minknäringen gick mer eller mindre omkull.
Sen skulle jag förmodligen hellre vara avlivad än att vara en mink i pälsuppfödning men det är en annan fråga.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

TatsuOni
1

Fy sjutton! Varför inte ta tillfället i akt och förbjuda pälsfarmar?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/