Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikett: djurparker-cirkus
Läst 146 ggr
Sabah
3

Retar lejon på zoo, får fingret avbitet

Inte nog med att man håller vilda djur fångna, man nyttjar dem till att "showa" för åskådare. Lejon är inte att leka med fick denne man erfara, då han fick fingret avbitet på ett zoo på Jamaica. Men det som är mest skrämmande i den här otrevliga situationen är att mannen är anställd på djurparken! 😑 När jag började läsa detta trodde jag (såklart) att det var någon besökare som skulle visa sig på styva linan… Då djurparkspersonal agerar så oproffessionellt tappar man hoppet! 😞

https://se.laowl.com/man-pa-zoo-retar-lejon-i-burnbsp-far-fingret-avbitet-nar-han-stoppar-in-handen-i-djurets-mun

Film i artikeln. (har dock inte sett den..)

💖🧡💛💚💙💜

Ljungåsen
6

Jag tittade på filmen. Den är inte blodig, men man ser hur mannen retar det stackars lejonet, och sedan fastnar med handen i dess mun, och har rejäla problem med att ta sig loss.

Måste erkänna att jag inte tycker det minsta synd om honom. Jag tycker synd om lejonet, som verkar hållas i en klart torftig miljö, och utnyttjas för en show som det inte uppskattar.

Ursäkten/förklaringen från Jamaica Zoo kändes också rätt patetisk. Jag tycker knappast att videon visar vilken omsorg de har om djuren.

• Redigerat 2022-09-03 08:07 av Ljungåsen
[Lilium]
3

att nån som Gör så faktiskt Jobbar Där är ju katastrof..

Tycker inte synd om honom..faktiskt.. det var Hans val..

Draken
4

#0: Alltså ursäkta om jag är krass nu, men det var rätt åt honom att bli av med fingret. Skulle nästan önska att han blev av med hela handen 🤬

Hoppas bara inte det stackars lejonet blir avlivat pga av detta.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Pilspets
2

Rätt åt honom,lite väl snålt med bara 1 finger…

Hoppas lejonet inte blir avlivat.
Det är bara dessa natur,detsamma med katter. Fast dom biter inte av ett finger fast det kan kännas så.

Sabah
1

Det är verkligen anmärkningsvärt, man tror inte det är sant! Man blir både ledsen och arg! 😟😠

Det positiva med detta är dock att filmen med händelsen har blivit vida spritt. Tror nog en och annan får sig en tankeställare. Små steg i rätt riktning! Värme och kärlek till lejonet! ❤️🦁

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-09-05 07:39 av Sabah
Tarotstollan
2

Rätt åt honom!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!