Hoppsan, de blev visst aggressiva...
Ett exempel på hur illa det kan gå för djuren när människan "leker Gud"….
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jxd28b/forskare-muterade-fram-aggressiva-hamstrar
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fy 🤬! Låt djuren vara ifred!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Fast det är väl inte för skojs skull forskare använder t.ex. hamstrar i olika experiment.
"Enligt Elliot Albers hoppas forskarna genom hamsterexperimenten kunna hitta botemedel för autism och depressioner.
– Resultaten är relevanta för vår förståelse av mänsklig hälsa".
Sajtvärd Katter iFokus
#2 Ofta är resultaten från försök på djur svåra att översätta till människor. Vi är för olika.
Tänk t.ex. på Alvedon som anses vara "snäll" mot oss människor men som dödar våra katter.
Bättre att jobba enligt 3R och försöka bli av med djurförsöken på sikt, vilket också är EUs mål.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#4. Ett steg i rätt riktning! Antagligen inget jag får uppleva i min livstid men jag är glad att jag är med när det bestämdes!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-06-05 00:36 av Tarotstollan
"Vi blev väldigt överraskade"
Tänk att inte människan lär sig något! 😢 Låt bli att experimentera med djur!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
I Sverige används omkring 300 000 djur i djurförsök årligen, om man använder EUs definition av försöksdjur.
En del djur återanvänds.
Inom EU används 10 miljoner djur.
Det är väldigt många individer.
Per år.
Man uppskattar att 50-200 miljoner djur används i djurförsök i världen per år.
Det är helt galet många.
😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Om det gällde guldhamster som bilden påvisar så är den ju redan ett solitärt djur. Sätt två stycken vuxna av samma kön ihop nu idag och dom kan slåss på liv och död. Dom försvarar sitt revir.
Om det är guldhamstrar som #12 säger så ska de leva solitära
#10: Oh fy fan. Bara 100 djur i djurförsök känns alldeles och för tok för många så jag vill knappt tänka mig detta antal.
#10 för många 😭