Djurskydd iFokus

Djurskydd

Etikettdjurskydd
Läst 113 ggr
Uppkatten
1

Jagade renar med lastbil

Hur är det ö.h.t. möjligt att en människa beter sig så här, och inte inser (?) den stress och risk som djuren utsätts för…

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/chauffor-infor-ratta-efter-att-ha-jagat-renar-med-lastbil

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

En lastbilschaufför är misstänkt för djurplågeri efter att ha kört efter en renflock på väg 95 i trakterna av Jäckvik i Arjeplog. I rätten förnekade mannen brott och menade att det hela var ett dåligt skämt.
Tarotstollan
2

Vilken otroligt j**la dum idiot! 😢 Han borde få fängelse!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2

Ett "skämt"?! 😢

Bra att Per Jensen uttalar sig. " akut stressupplevelse förenat med skräck och lidande"

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TatsuOni
2

Men fy! 🤬 Och vad hade hänt om en ren dessutom hade snubblat?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Lona
3

Personen lade ut filmen på Facebook och förväntade sig nog massa likes och skratt - det blev en formidabel hatstorm. Inte nog med att han är så vidrig som jagar renarna, att dessutom lägga ut bevisen är jäkla puckat. 🙄

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Rådjurstoken
3

Det finns för många idioter. Begrep han inte att folk som har lite mer i huvudet skulle reagera på en sådan film? Eller ville han bara ha uppmärksamhet? Per Jensen är bra, läs gärna hans senaste bok "Djurens känslor".

Olle

Uppkatten
3

Per Jensen är superbra! Har haft honom som lärare på några av de kurser jag gått. 😊 Låter spännande med boken.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Draken
4

#0 🤬 Kanske man skall skicka ut denna idiot på vägen och jaga honom med en lastbil, så får han se hur roligt det är 🤬

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tarotstollan
5

#7. Bättre att jaga honom med en skördetröska…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2022-05-22 21:50 av Tarotstollan
Draken
1

#8: Det låter ännu bättre.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis